Dieseltank

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Provence1975

Dieseltank

Berichtdoor Provence1975 » 07 Jun 2024, 21:21

Beste,
Mijn dieseltank achterzijde laro 109 ( militair) zweet een beetje aan de onderzijde op las. Weet iemand een manier om deze af te persen om er zeker van te zijn dat deze lek is.
Groet Henk

RaRo74

Re: Dieseltank

Berichtdoor RaRo74 » 07 Jun 2024, 22:22

Provence1975 schreef:Beste,
Mijn dieseltank achterzijde laro 109 ( militair) zweet een beetje aan de onderzijde op las. Weet iemand een manier om deze af te persen om er zeker van te zijn dat deze lek is.
Groet Henk

Boor een paar gaten in de onderkant en dan ben je er zeker van dat deze lek is. Afpersen is dan niet nodig ;-)

Zolang er geen druppels of plassen onder liggen niet druk erop of om een beetje zweet maken.
RaRo74
Het is een blauwe.............
Afbeelding

Provence1975

Berichtdoor Provence1975 » 07 Jun 2024, 22:49

Dank je

Edward

Berichtdoor Edward » 07 Jun 2024, 23:17

Flauwekul natuurlijk. Als ie vochtig is dan is ie lek. Simpel.

Wanneer is dat lekt lek genoeg is om actie te ondernemen blijkt bij laRo eigenaren een punt van discussie. Bizar maar waar.

Want wie kan het schelen dat je wagen dus structureel diesel lekt? (al is het nu wellicht nog maar weinig) Boeie. :shock: :shock:

In mijn wereld moet er gewoon een nieuwe tank onder......
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Provence1975

Berichtdoor Provence1975 » 08 Jun 2024, 07:17

Dank je Edward,

je hebt helemaal gelijk, ik ga op zoek naar een andere tank

Vrgr Henk

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 08 Jun 2024, 09:57

Provence1975 schreef:Mijn dieseltank achterzijde laro 109 ( militair) zweet een beetje aan de onderzijde op las.   Weet iemand een manier .... om er zeker van te zijn dat deze lek is.

Mijns inziens is de beste zekerheid je neus, of als je niet op je neus kan vertrouwen (je reuk verliezen kan op allerlei manieren, Covid19, sommige anti-depressie medicijnen, en nog meer) vraag dan even aan iemand die een goede neus heeft.
Wacht wel even tot het een wat warmere windstille dag is en verder doet de snuffelaar er goed aan niet te roken (niet vanwege het gevaar maar omdat rook de reuk vermindert), en ook zich niet met allerlei "aangename" geurtjes te omhullen.   Onze neus is beslist niet de beste in de dierenwereld maar met wat voorzorgen (en eventueel wat oefening) kom je een heel eind.

Groeten MarcS

PS   Wie serieuzer paddestoelen op naam wil brengen heeft heel veel aan een goede neus.   Soms echter, als je een paddestoel aangereikt krijgt, ruik je vooral de zeep waarmee de paddestoelen-plukker zijn handen gewassen heeft.   Van die ultra-frisheid die sommige wasmiddelen beloven word je ook niet blij, natuurlijk ruik je dan geen zweetlucht, je ruikt namelijk niks anders als die "ultra-frisse" geuren die iedere andere geur overheersen.   Vertaal je deze geur-strategie naar geluid dan zou je "stilte" kunnen maken door heel luide muziek af te draaien.

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 08 Jun 2024, 13:32

Provence1975 schreef:Dank je Edward,

Ik zou er een nieuwe onder zetten (kost genoeg: https://www.limora.com/nl/land-rover/la ... andard&p=2), want 2e hands kan ook zo weer gaan lekken.
Moet de tankvlotter niet gemonteerd zijn met schroefjes, maar met een borgring. Anders dien je dat ook nog erbij aan te schaffen.

Groet,

Erik
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Waterrover
Beheerder

Berichtdoor Waterrover » 08 Jun 2024, 16:29

Provence1975 schreef:Beste,

Groet Henk

Ik heb kennis genomen van je melding. Ik heb je bericht niet aangepast, maar onze filosoof heeft soms een iets andere uitleg. Stoor je er niet aan, je krijgt tenslotte ook werkbare reacties.

IK zal je melding sluiten.

Groet Chris / Forumbeheer

Provence1975

Berichtdoor Provence1975 » 08 Jun 2024, 16:45

Super bedankt voor alle reacties
Laatst gewijzigd door Provence1975 op 08 Jun 2024, 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Provence1975

Berichtdoor Provence1975 » 08 Jun 2024, 17:03

Erik Peters schreef:
Provence1975 schreef:Dank je Edward,

Ik zou er een nieuwe onder zetten (kost genoeg: https://www.limora.com/nl/land-rover/la ... andard&p=2), want 2e hands kan ook zo weer gaan lekken.
Moet de tankvlotter niet gemonteerd zijn met schroefjes, maar met een borgring. Anders dien je dat ook nog erbij aan te schaffen.

Groet,

Erik

Hoi Erik,
Net even gekeken geen schroefjes, ga er van uit dat ik dan alleen de tank moet vervangen en de rest over kan zetten

Groet

Henk

Terug naar “Techniek”