Edward schreef:pascal110 schreef:injector, dure bisnis.
doe eens even een lektest, dwz retour leidingen in potje en ml meten. ook kijken als motor stop wordt gezet, door lopen of druppelen, dat mag niet dan gaat de commonrail van druk af,
is kleine moeite, en kost niks, ben benieuwd, denk dat je iets vindt.
Valt mee. In de 130 bij 100K 4 nieuwe gestoken bij de dealert. Was geen 500 euri compleet. Da koste 1 pompverstuiver van de Disco dus ik vond het een koopje![]()
![]()
Bij de 2.4 én de 2.2 loont het ze op tijd te vervangen. Anders gaan ze druppen en dat kan je het hele blok kosten.
Hmmm ... te laat is duidelijk, dat kan je het hele blok kosten.
Maarrr .... wat is "op tijd".
Zijn er waarschuwende kenmerkende verschijnselen ? Of is er een kilometrage waarboven je je zorgen moet maken ?
Maakt de aard van het gebruik nog uit.
Als je voor de zekerheid iedere 100.000 km aan nieuwe toe bent is het toch een kostenpost.
Groeten MarcS