Help! Op de terugweg van de Kastelenrit ging plotseling het waarschuwingslampje (!) branden.
lampje ging eerst weer uit en later weer aan, brand nu continue, ook als ik de auto start.
(Ik rijd er uit voorzorg even niet mee).
Ik heb wel kunnen vinden dat je dan je auto aan de kant moet zetten en niet verder rijden, maar niets over wat het probleem eigenlijk is en vooral hoe ik het kan oplossen.
Het lijkt niet de oliedruk of de accu te zijn want die lampjes zitten er naast en gaan bij starten gewoon uit.
Het gaat om een 90 uit 1984 met 2286 benzine motor.
Alvast hartelijke dank voor suggesties en hopelijk oplossingen.
Ronald
Waarschuwingslampje, wat is het probleem en hoe op te lossen?
-
RonaldvanDieen
Waarschuwingslampje, wat is het probleem en hoe op te lossen?
Landrover 90 County 1984, benzine RHD
-
Landmarcs
Re: Waarschuwingslampje, wat is het probleem en hoe op te lossen?
Ronald,
Het ((!)) lampje gaat branden wanneer de handrem is aangetrokken (of het contactje daarvoor foutief werkt), en het gaat ook banden wanneer het remvloeistof-niveau te laag staat (aangenomen dat 'n verklikker-dop er in 1984 al op zat).
Nu wil die verklikkerdop soms wat overactief zijn ... gewoon even het niveau checken, en als dat hoog genoeg staat een draadje lostrekken en kijken of het lichtje uitgaat — zo ja dan weet je wat er aan de hand is. Soms helpt het die verklikker-dop + vlottertje schoon te maken.
Groeten MarcS
Het ((!)) lampje gaat branden wanneer de handrem is aangetrokken (of het contactje daarvoor foutief werkt), en het gaat ook banden wanneer het remvloeistof-niveau te laag staat (aangenomen dat 'n verklikker-dop er in 1984 al op zat).
Nu wil die verklikkerdop soms wat overactief zijn ... gewoon even het niveau checken, en als dat hoog genoeg staat een draadje lostrekken en kijken of het lichtje uitgaat — zo ja dan weet je wat er aan de hand is. Soms helpt het die verklikker-dop + vlottertje schoon te maken.
Groeten MarcS
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 19 Apr 2024, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
RonaldvanDieen
dankjewel Marc. Ik ga eea controleren
Landrover 90 County 1984, benzine RHD
-
Landmarcs
RonaldvanDieen schreef:Ik ga eea controleren
Ik ben inmiddels wel nieuwsgierig naar wat de uitkomst is.
Groeten MarcS