Beste mensen,
Ik ben in bezit van een 109ambulance ex landmacht en wil een 200/300 tdi met R 380 plaatsen liefst met behoud van de verzonken gril wie heefd hier ervaring mee en kan mij voorzien van nuttige info en tips
Wie kan mij verder helpen
Alvast bedankt,
Groetjes Bertus.
200/300tdi plaatsen in 109 serie 3
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: 200/300tdi plaatsen in 109 serie 3
Er zijn beslist mensen die het beter weten, maar ik meen dat je dan het best uitkomt met een 200tdi opzet omdat die verder naar achter geplaatst is. Overigens zit bij de "Puma" de motor zo ver naar achter dat er gerust nog twee cinlinder bij zouden passen. Een teruggeplaatste radiator zou bij die "Puma" ook goed gaan (de bultneus wordt dan nog meer geaccentueerd).
Groeten MarcS
Groeten MarcS
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: 200/300tdi plaatsen in 109 serie 3
Je moet er even rekening mee houden dat je de distributieriem moet kunnen wisselen. (Wat, met het juiste gereedschap, bij een 110 met 300 Tdi lukt na het verwijderen van de visco-fan).
Groet,
Erik.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Re: 200/300tdi plaatsen in 109 serie 3
Erik Peters schreef:Je moet er even rekening mee houden dat je de distributieriem moet kunnen wisselen. (Wat, met het juiste gereedschap, bij een 110 met 300 Tdi lukt na het verwijderen van de visco-fan).
Groet,
Erik.
Dat heeft de huidige generatie ingenieurs nooit geleerd. Laatst een maat geholpen met een Bmw: heel de neus eraf. Bumper, radiateurenpakket, frame, etc, etc.
Maat van me moet ook de hele 200 of V8 uit z'n Serie's halen om er goed aan te kunnen werken. Even werk maar goed, distributie is om de ton. Hoe lang doe je daarover met een Serie of vroege Def voor de hobby?
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: 200/300tdi plaatsen in 109 serie 3
Edward schreef:Erik Peters schreef:Je moet er even rekening mee houden dat je de distributieriem moet kunnen wisselen. (Wat, met het juiste gereedschap, bij een 110 met 300 Tdi lukt na het verwijderen van de visco-fan).
Dat heeft de huidige generatie ingenieurs nooit geleerd. Laatst een maat geholpen met een Bmw: heel de neus eraf. Bumper, radiateurenpakket, frame, etc, etc.
Maat van me moet ook de hele 200 of V8 uit z'n Serie's halen om er goed aan te kunnen werken. Even werk maar goed, distributie is om de ton. Hoe lang doe je daarover met een Serie of vroege Def voor de hobby?
Is hier wellicht het gezegde "Je moet lijden om mooi te zijn van toepassing."
LandRover is wellicht ook wat gemakzuchtig geweest met het "Defender-neusje".
Airco erop en dan nog weer wat extra neus-verlenging — en dat terwijl het ook past achter de standaard Defender-grill.
Groeten MarcS
PS Ik ben er inmiddels wel aan gewend, de Defender-neus. In 1981 toen er in Spanje heel wat Santana "Serie IV" rondreed vond ik die Defenderoïde (avant la lettre) frontjes maar niks ... Serie II of Serie III waren toen in mijn ogen de enige "echte".
Re: 200/300tdi plaatsen in 109 serie 3
Landmarcs schreef:[size=85]PS Ik ben er inmiddels wel aan gewend, de Defender-neus.
Ik vind die vooruit gestoken airco grill verschrikkelijk, maar goed dat is nog te doen. Maar de bochel op de motorkap icm geen kleppen is onoverkomelijk.
De Td5 was de laatste mooie Def. Sorry
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: 200/300tdi plaatsen in 109 serie 3
Edward schreef:Landmarcs schreef:PS Ik ben er inmiddels wel aan gewend, de Defender-neus.
Ik vind die vooruit gestoken airco grill verschrikkelijk, maar goed dat is nog te doen. Maar de bochel op de motorkap icm geen kleppen is onoverkomelijk.![]()
De Td5 was de laatste mooie Def.
" ... de bochel op de motorkap icm geen kleppen is onoverkomelijk. "
Onoverkomelijk is veel gezegd, maar het is wel een gevalletje "Alles went, zelfs hangen".
Als ik in 2010 had kunnen kiezen tussen een nieuwe Td5 en een "Puma" dan was het een Td5 geweest.
En als herstel van mijn oude trouwe blauwe net wat "economischer" te realiseren was geweest dan was dat mijn eerste keuze.
Echter ... dit is allemaal achteraf, achteraf is het mooi wonen.
Groeten MarcS
Re: 200/300tdi plaatsen in 109 serie 3
200 en 300 zijn de zelfde motoren , wbt afmeting, dus gaat alle twee, net zo makkelijk.
jij wil een r380 ipv lt77. daar zit het verschil van wel of geen terug liggende gril.
maar ook r380 kan dit, short belhouse, of en elekt van.
bijv ascroft, Stumpy” or short bellhousing R380 dit is zelfs 3cm korter als lt77.
dus kan makkelijk.
werd wordt ook gebruikt in spec auto s , mn omdat het gewicht beter verdeeld wordt.
jij wil een r380 ipv lt77. daar zit het verschil van wel of geen terug liggende gril.
maar ook r380 kan dit, short belhouse, of en elekt van.
bijv ascroft, Stumpy” or short bellhousing R380 dit is zelfs 3cm korter als lt77.
dus kan makkelijk.
werd wordt ook gebruikt in spec auto s , mn omdat het gewicht beter verdeeld wordt.
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: 200/300tdi plaatsen in 109 serie 3
pascal110 schreef:... mn omdat het gewicht beter verdeeld wordt.
Gezien het voertuig-ontwerp is in veel gevallen het gewicht evenwel "beter" verdeeld wanneer de motor meer naar voren zit, en dus meer door alleen de vooras gedragen wordt. Het LandRover onderstel heeft nu eenmaal geen sportauto-met-middenmotor-eigenschappen.
(Denk aan het verschil tussen de Td5 en de "Puma", de zware Td5 zit veel verder naar voren en geeft de auto een stabieler weggedrag.)
Ik gok dat bij een ambulance die een zware "staart" heeft het gunstiger is het motorgewicht maximaal naar voren te brengen.
Groeten MarcS
PS Mij eerdere suggestie mbt de 200Tdi was dus en "klok en klepel verhaal" — het verschil zit in de versnellingsbak/bellhousing.
PS2 Krijgt deze opgevoerde ambulance ook permanent 4x4, "Defender"assen en/of schroefveren ??
Re: 200/300tdi plaatsen in 109 serie 3
staat ook spec auto s.
hiermee zoals voorbeeld croatiatroffy, men wilde of deed dit, een andere rede kan ik mij niet bedenken.
ook zoals men aldaar deed een 100 inch vond men veel beter.
ps bertus is vergeten dat hij hier iets gepost heeft.
hiermee zoals voorbeeld croatiatroffy, men wilde of deed dit, een andere rede kan ik mij niet bedenken.
ook zoals men aldaar deed een 100 inch vond men veel beter.
ps bertus is vergeten dat hij hier iets gepost heeft.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten