Michiel,
de 1.6 tussenbak achter een 200 tdi geeft een soort tractor effect.
niet ideaal dus.
eigenlijk waren die tussenbakken min of meer ontworpen voor de leger/militaire 110's.
advies, op basis van eigen ervaring: een 200 tdi met een disco 1.2 tussenbak, met nog voldoende marge voor relatief grote wielen( heb zelf 265/75)
met deze combinatie rij ik max 125 km/pu (tom tom) en "rustig"qwa geluid pakweg 100 op de snelweg.
succes, tim
uitwisselbaarheid:dacht het wel, anders even contact opnemen met vis in scheveningen.
Lagere toeren op snelweg gewenst, hoe ?
Re:Lagere toeren op snelweg gewenst, hoe ?
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Re:Lagere toeren op snelweg gewenst, hoe ?
MichielG schrijft:
4). Zijn uitwisselbaar
5). Dat ga ik binnenkort doen bij mijn 90 (van 1.6 naar 1.4 met 285/75/16)). Een 1.2 heb ik liggen maar is too much.
Of het moeilijk is hangt helemaal van je sleutelervaring af. Is geen rocket sience. Zorgvuldig werken met de manual erbij en het juiste gereedschap.
Wat betreft een 1.2 bak icm grotere wielen: dat kan maar je zult vaker terug moeten schakelen en als je met belading of een aanhanger rijdt kan het zijn dat je de 5 niet kunt gebruiken bij wat tegenwind of flauwe helling. Let er op dat je verbruik ook toe kan nemen als je te weinig toeren maakt doordat je eindoverbrenging te groot is (lees 1.2 icm grote wielen).
Ik rij zelf met mijn 110 met de std 1.4 bak en 285/75/16 (32,8") en dat gaat prima solo en nog goed met een zware trailer van bijna 3 ton. Zou ik naar 1.2 gaan dan wordt het teveel van het goede en zal ik te vaak terug moeten. De versnellingen zijn niet evenredig verdeelt en in het geval van LR komt dat vervelend uit als je in de 4 moet blijven rijden.
Tim zit met zijn 265 (31,6") zo'n beetje op de grens voor een 1.2.
Maar wat voor bandenmaat heb je nu?
Mijn nieuwe vragen zijn:
4). Is de 20D zomaar uitwisselbaar met de 25Dxxxx (1.4) en de 28Dxxxx (1.2) ?
Ook van de disco en de range ?
5).Ik zie kits voor het vervangen van de ratio's, en het installeren ziet er moeilijk uit... heeft iemand hier ervaring mee ?
4). Zijn uitwisselbaar
5). Dat ga ik binnenkort doen bij mijn 90 (van 1.6 naar 1.4 met 285/75/16)). Een 1.2 heb ik liggen maar is too much.
Of het moeilijk is hangt helemaal van je sleutelervaring af. Is geen rocket sience. Zorgvuldig werken met de manual erbij en het juiste gereedschap.
Wat betreft een 1.2 bak icm grotere wielen: dat kan maar je zult vaker terug moeten schakelen en als je met belading of een aanhanger rijdt kan het zijn dat je de 5 niet kunt gebruiken bij wat tegenwind of flauwe helling. Let er op dat je verbruik ook toe kan nemen als je te weinig toeren maakt doordat je eindoverbrenging te groot is (lees 1.2 icm grote wielen).
Ik rij zelf met mijn 110 met de std 1.4 bak en 285/75/16 (32,8") en dat gaat prima solo en nog goed met een zware trailer van bijna 3 ton. Zou ik naar 1.2 gaan dan wordt het teveel van het goede en zal ik te vaak terug moeten. De versnellingen zijn niet evenredig verdeelt en in het geval van LR komt dat vervelend uit als je in de 4 moet blijven rijden.
Tim zit met zijn 265 (31,6") zo'n beetje op de grens voor een 1.2.
Maar wat voor bandenmaat heb je nu?
Defender 110 300Tdi
Ninety 200Tdi
Ninety 200Tdi
Re:Lagere toeren op snelweg gewenst, hoe ?
Hoi rrover,
Volgens mij zijn het niet al te grote banden.
Ik zal straks even het maatje bekijken.
De 1.2 kun je daar in gewone omstandigheden solo met een 110 mee rijden met een 200TDI als je niet gek gaat doen met de banden ? De keren dat ik met aanhanger moet rijden zijn op een hand te tellen.
Wil je van die 1.2 af ? Of zou je het leuk vinden om zoiets samen/tegelijk te proberen/doen ?
Volgens mij zijn het niet al te grote banden.
Ik zal straks even het maatje bekijken.
De 1.2 kun je daar in gewone omstandigheden solo met een 110 mee rijden met een 200TDI als je niet gek gaat doen met de banden ? De keren dat ik met aanhanger moet rijden zijn op een hand te tellen.
Wil je van die 1.2 af ? Of zou je het leuk vinden om zoiets samen/tegelijk te proberen/doen ?
Re:Lagere toeren op snelweg gewenst, hoe ?
Ja, der staat van alles op mijn banden maar ik snap nog niet helemaal wat het betekend:
112/110N
7.60R16
8 ply rating
DOT ATWY WC
01377 R
Het enige wat ik snap is made in england :o)
112/110N
7.60R16
8 ply rating
DOT ATWY WC
01377 R
Het enige wat ik snap is made in england :o)
Re:Lagere toeren op snelweg gewenst, hoe ?
MichielG schrijft:
Je banden maat is 7.5 ? Of stond er 7.6 R16
Die zijn iets hoger *indiameter* dan 235/85 R16
Ply zijn de lagen waar de band mee opgebouwd is, Nylon/staal
Ja, der staat van alles op mijn banden maar ik snap nog niet helemaal wat het betekend:
112/110N
7.60R16
8 ply rating
DOT ATWY WC
01377 R
Het enige wat ik snap is made in england :o)
Je banden maat is 7.5 ? Of stond er 7.6 R16
Die zijn iets hoger *indiameter* dan 235/85 R16
Ply zijn de lagen waar de band mee opgebouwd is, Nylon/staal
Groetjes Johnny

Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5
http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl
info@vanvlietboomverzorging.nl
Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5
http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl
info@vanvlietboomverzorging.nl
Re:Lagere toeren op snelweg gewenst, hoe ?
Johnny schrijft:
Uh er staat zeg maar letterlijk aan elkaar 7.60R16
Zijn dit dan grote of kleine banden ?
MichielG schrijft:
Ja, der staat van alles op mijn banden maar ik snap nog niet helemaal wat het betekend:
112/110N
7.60R16
8 ply rating
DOT ATWY WC
01377 R
Het enige wat ik snap is made in england :o)
Je banden maat is 7.5 ? Of stond er 7.6 R16
Die zijn iets hoger *indiameter* dan 235/85 R16
Ply zijn de lagen waar de band mee opgebouwd is, Nylon/staal
Uh er staat zeg maar letterlijk aan elkaar 7.60R16
Zijn dit dan grote of kleine banden ?
Re:Lagere toeren op snelweg gewenst, hoe ?
grotere 7.6"+7.6"+16"= diameter van +- 31.2inch
Groetjes Johnny

Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5
http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl
info@vanvlietboomverzorging.nl
Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5
http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl
info@vanvlietboomverzorging.nl
Re:Lagere toeren op snelweg gewenst, hoe ?
Bedankt voor de uitleg Jonny.
Re:Lagere toeren op snelweg gewenst, hoe ?
Om even terug te koppelen (hihi) vandaag een 1.2 opgepikt welke ik er van de zomer onder ga zetten. Dit op basis van al het advies waarvoor mijn dank. Na het plaatsen zal ik laten weten of het naar tevredenheid is.
Groet Michiel
Groet Michiel
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten