Hallo,
Ik heb een Defender 110 uit 1985, deze start, zelfs na lang stil staan, erg goed, maar daarna......
Ik moet na zo'n 5 á 10 minuten echt helpen om de motor aan de gang te houden door gas te geven. Zodra ik een stuk gereden zal hebben zal dit wel beter gaan, maar hij is nu even geschorst en moet naar de keuring. De uitstoot is te hoog, dus wil er heel ruim mee naar de keuring rijden, zodat de uitstoot lager zal zijn. Maar zodra de motor afslaat, is het klaar, dan is ie niet meer aan de gang te krijgen. Wacht je vervolgens een aantal uur, dan doet ie het weer perfect, echter weer met het zelfde ritueel erna...
Heeft iemand een suggestie wat dit kan zijn en hoe ik het kan verhelpen?
Bedankt,
Edward
Defender V8 uit 1985 start goed, maar loopt stationair slecht
Re: Defender V8 uit 1985 start goed, maar loopt stationair slecht
Er zitten overigens SU carburateurs op, mocht dat er iets mee te maken hebben.
-
JohanFreelander
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 12 Jun 2019, 20:09
Re: Defender V8 uit 1985 start goed, maar loopt stationair slecht
Kan van alles zijn, maar dat wist je waarschijnlijk al.
Is het een auto met carburateurs?? Slechte afstelling of bevriezing zou kunnen.
Begin eens met verse V-power of soortgelijk, nu waarschijnlijk oude brandstof?
Succes!!
Is het een auto met carburateurs?? Slechte afstelling of bevriezing zou kunnen.
Begin eens met verse V-power of soortgelijk, nu waarschijnlijk oude brandstof?
Succes!!
Defender 130 2002
Re: Defender V8 uit 1985 start goed, maar loopt stationair slecht
Nieuwe brandstof is een eerste vereiste.
Kan ook zijn dat er de ontsteking een slechte of matige vonk geeft.
Dan verzuipt de boel en gaat steeds slechter lopen.
Na een tijdje verdampt het teveel aan benzine en lijkt het weer te gaan.
Oorzaak bijv slechte contacten in hoogspannings circuit en bougies.
Kan ook de bobine zijn (als die ooit vernieuwd werd - originele hebben zelden problemen)
Idem ontsteking en module (neem aan dat 1985 geen contactpunten meer heeft ?)
Kan ook zijn dat er de ontsteking een slechte of matige vonk geeft.
Dan verzuipt de boel en gaat steeds slechter lopen.
Na een tijdje verdampt het teveel aan benzine en lijkt het weer te gaan.
Oorzaak bijv slechte contacten in hoogspannings circuit en bougies.
Kan ook de bobine zijn (als die ooit vernieuwd werd - originele hebben zelden problemen)
Idem ontsteking en module (neem aan dat 1985 geen contactpunten meer heeft ?)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten