Defender V8 uit 1985 start goed, maar loopt stationair slecht

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
nijmedw
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 Mei 2011, 20:46

Defender V8 uit 1985 start goed, maar loopt stationair slecht

Berichtdoor nijmedw » 17 Mar 2024, 11:13

Hallo,

Ik heb een Defender 110 uit 1985, deze start, zelfs na lang stil staan, erg goed, maar daarna......
Ik moet na zo'n 5 á 10 minuten echt helpen om de motor aan de gang te houden door gas te geven. Zodra ik een stuk gereden zal hebben zal dit wel beter gaan, maar hij is nu even geschorst en moet naar de keuring. De uitstoot is te hoog, dus wil er heel ruim mee naar de keuring rijden, zodat de uitstoot lager zal zijn. Maar zodra de motor afslaat, is het klaar, dan is ie niet meer aan de gang te krijgen. Wacht je vervolgens een aantal uur, dan doet ie het weer perfect, echter weer met het zelfde ritueel erna...

Heeft iemand een suggestie wat dit kan zijn en hoe ik het kan verhelpen?

Bedankt,

Edward

nijmedw
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 Mei 2011, 20:46

Re: Defender V8 uit 1985 start goed, maar loopt stationair slecht

Berichtdoor nijmedw » 17 Mar 2024, 14:35

Er zitten overigens SU carburateurs op, mocht dat er iets mee te maken hebben.

JohanFreelander
Berichten: 269
Lid geworden op: 12 Jun 2019, 20:09

Re: Defender V8 uit 1985 start goed, maar loopt stationair slecht

Berichtdoor JohanFreelander » 17 Mar 2024, 14:39

Kan van alles zijn, maar dat wist je waarschijnlijk al.
Is het een auto met carburateurs?? Slechte afstelling of bevriezing zou kunnen.
Begin eens met verse V-power of soortgelijk, nu waarschijnlijk oude brandstof?

Succes!!
Defender 130 2002

Gebruikersavatar
dyngo
Berichten: 411
Lid geworden op: 09 Okt 2015, 12:44
Locatie: Beutenaken

Re: Defender V8 uit 1985 start goed, maar loopt stationair slecht

Berichtdoor dyngo » 17 Mar 2024, 21:44

Nieuwe brandstof is een eerste vereiste.
Kan ook zijn dat er de ontsteking een slechte of matige vonk geeft.
Dan verzuipt de boel en gaat steeds slechter lopen.
Na een tijdje verdampt het teveel aan benzine en lijkt het weer te gaan.
Oorzaak bijv slechte contacten in hoogspannings circuit en bougies.
Kan ook de bobine zijn (als die ooit vernieuwd werd - originele hebben zelden problemen)
Idem ontsteking en module (neem aan dat 1985 geen contactpunten meer heeft ?)


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten