Verwijderen knoppen ventilatiekleppen

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
LoLa-130
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 Jan 2006, 00:35

Re:Verwijderen knoppen ventilatiekleppen

Berichtdoor LoLa-130 » 07 Mar 2012, 10:39

Hé Pascal : it looks like this :



en de motor (met dash) ligt hier :




Ik denk dat je een andere auto in gedachten hebt ;)
LoLa

Defender 130TD5

Gebruikersavatar
Erik Peters
Berichten: 3074
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
Locatie: Heino

Re:Verwijderen knoppen ventilatiekleppen

Berichtdoor Erik Peters » 07 Mar 2012, 13:11

LoLa-130 schrijft:
Ik heb het nieuwe type met bolletje, en die moet je eraf draaien. Zoals ik al in mijn antwoord aangaf. Ze zitten echter zo on@#$%@#îjk vast dat je gaat twijfelen :)

Aha, weer wat geleerd.

@ Luke. Ik heb een van de laatste 300 Tdi's (in Nederland) en daar zitten nog de "ouderwetse" hendels in.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Luke
Berichten: 822
Lid geworden op: 04 Dec 2006, 23:17
Contact:

Re:Verwijderen knoppen ventilatiekleppen

Berichtdoor Luke » 07 Mar 2012, 13:18

Erik Peters schrijft:

@ Luke. Ik heb een van de laatste 300 Tdi's (in Nederland) en daar zitten nog de "ouderwetse" hendels in.

Groet,

Erik.

Erik, hier vanaf 2002 de Tdi met nieuwe dash
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

Gebruikersavatar
VeeTee
Berichten: 1722
Lid geworden op: 03 Jul 2008, 22:12
Locatie: Gooi & Vechtstreek
Contact:

Re:Verwijderen knoppen ventilatiekleppen

Berichtdoor VeeTee » 07 Mar 2012, 16:08

Normaal gesproken zit die motor toch echt links tegen het schutboard onder het dash (in de cabine). Er loopt een staalkabel vanaf de motor met worm aandrijving naar beide wissers.

Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Gebruikersavatar
LoLa-130
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 Jan 2006, 00:35

Re:Verwijderen knoppen ventilatiekleppen

Berichtdoor LoLa-130 » 07 Mar 2012, 16:42

Vincent, sinds modeljaar 2002 is de motoropstelling gewijzigd, zie hieronder en in mijn wagen :)

Iemand trouwens een idee of de koolborstels te vervangen zijn of wordt dat een nieuwe motor :angry:
LoLa

Defender 130TD5

Gebruikersavatar
VeeTee
Berichten: 1722
Lid geworden op: 03 Jul 2008, 22:12
Locatie: Gooi & Vechtstreek
Contact:

Re:Verwijderen knoppen ventilatiekleppen

Berichtdoor VeeTee » 07 Mar 2012, 16:57

LoLa-130 schrijft:
Vincent, sinds modeljaar 2002 is de motoropstelling gewijzigd,


Ach so, 'kwist niet dat je in zo'n nieuwerwetse reed! :P

(stond natuurlijk in je hantekening, maar lezen he...)
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Gebruikersavatar
overlander
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 Jul 2010, 14:53
Locatie: Amsterdam
Contact:

Re:Verwijderen knoppen ventilatiekleppen

Berichtdoor overlander » 04 Jun 2012, 13:33

Allen,

Heb een vraag dat aansluit op de afsluiting van dit topic inzake ruitenwissers / mechaniek.

Betreft een 110 TD5 uit 2003

Ik heb afgelopen week last van stroever lopende ruitenwissers, waarschijnlijk door een verrotte aandrijvingsmechaniek. Ruitenwissermotor dus (nog) niet stuk.

Lola-130; je geeft een duidelijk schema aan hoe eea bevestigd is; super.

Op een duitse site heb ik opgezocht hoe alles te vervangen is; http://www.landypedia.de/index.php?title=Austausch_Wischergetriebe_Td5&printable=yes


Echter hier staat dus dat dit 15 uur duurt..!

Vraag is of echt het hele dashboard eraf moet of dat sommigen van jullie dat creatiever hebben opgelost. Onduidelijk of je ook met een losse dash kan rijden aangezien er dan wel 24 uur in een dag zitten maar 15 uur achter elkaar sleutelen wel erg veel is (ervan uitgaande dat alles goed gaat).

Wat is tenslotte jullie mening; alle onderdelen uit voorzorg kopen of afwachten wat je tegenkomt? Daarbij ook de complete ruitenwisserbevestiging aangezien hier wellicht door roestvoreming het probleem is ontstaan.

Wie kan mij met positieve energie in de juiste (sleutel)richting zetten.

Dank!

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re:Verwijderen knoppen ventilatiekleppen

Berichtdoor Edward » 04 Jun 2012, 13:36

15 uur??? :blink: :blink: Als je alle schroeven weet te zitten is 1.5 uur aannemelijker! In een middag heb je alles vervangen, ook als je het voor het eerst doet. :blink: :blink:

Laat je niet gek maken, stelt echt geen zak voor! ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Gebruikersavatar
overlander
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 Jul 2010, 14:53
Locatie: Amsterdam
Contact:

Re:Verwijderen knoppen ventilatiekleppen

Berichtdoor overlander » 04 Jun 2012, 13:39

OK, geweldig nieuws.

heb je toevallig ook ervaring met de te vervangen onderdelen bij ruitenwissers en de moeilijkheidsgraad hiervan?

Die 15 uur zal wel Duitse grundlichheid zijn.. was verder wel zeer duidelijk verhaal al is mijn Duits niet 100%.

Tnx

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re:Verwijderen knoppen ventilatiekleppen

Berichtdoor Edward » 04 Jun 2012, 16:48

Ervaring heb ik alleen met het wisselen van het hele systeem, dus motor met aandrijving en al. Aangezien het nieuw al een kut systeem is neem ik nooit de moeite om te kijken of er iets te repareren valt. :blush: :blush:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten