Typenummer defender 90 ex carabinieri
Typenummer defender 90 ex carabinieri
Ik heb een defender 90 ex carabinieri bouwjaar 1996 , weet iemand het typenummer/naam van deze auto of waar deze in de auto te vinden?
-
Landmarcs
Re: Typenummer defender 90 ex carabinieri
WimPols schreef:Ik heb een defender 90 ex carabinieri bouwjaar 1996 , weet iemand het typenummer/naam van deze auto of waar deze in de auto te vinden?
Wat zou je denken van Land-Rover Defender 90 2.0 Mpi ... veel mooier kan ik het niet maken, de 2.0 Mpi motorisering was een speciale Italiaanse optie.
Groeten MarcS
als het goed is, dacht ik, is het terug te vinden in je schassis nr, nl het 8e getal cq cijfer
Y betekend
2.0L, inline 4 cylinder Mpi, petrol
https://twinwoods4x4.co.uk/how-to-decod ... on-number/
Y betekend
2.0L, inline 4 cylinder Mpi, petrol
https://twinwoods4x4.co.uk/how-to-decod ... on-number/
Er zijn helemaal geen duidelijke type onderscheidingen in de hele Defender lijn anders dan de wielbasis.
Zelfs de naam Puma is nooit officieel gebruikt door JLR. Je hebt een 90,110,130 of na '89 een Defender 90, Defender 110, Defender 130. Daar kunnen verschillende motoren in liggen als een 2.0, 2,25, 2,5, 3,9 benzine of een 2,25, 2,5, 2,2 diesel.
Maar een Defender 300TDI is dat en heeft geen andere typebenaming. Bij de Range Rover heb je nog JLR nummers als de L322, L405, etc maar die heb ik bij de Def eigenlijk ook nog nooit gehoord.
Zelfs de naam Puma is nooit officieel gebruikt door JLR. Je hebt een 90,110,130 of na '89 een Defender 90, Defender 110, Defender 130. Daar kunnen verschillende motoren in liggen als een 2.0, 2,25, 2,5, 3,9 benzine of een 2,25, 2,5, 2,2 diesel.
Maar een Defender 300TDI is dat en heeft geen andere typebenaming. Bij de Range Rover heb je nog JLR nummers als de L322, L405, etc maar die heb ik bij de Def eigenlijk ook nog nooit gehoord.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
Edward schreef:Er zijn helemaal geen duidelijke type onderscheidingen in de hele Defender lijn anders dan de wielbasis.
...
Bij de Range Rover heb je nog JLR nummers als de L322, L405, etc maar die heb ik bij de Def eigenlijk ook nog nooit gehoord.
Als je op de RDW-site kijkt dan zie je als je verschillende Defenders (en/of Defenderoïden) opzoekt ook allerlei aanduidingen.
Nu is wat de RDW zegt natuurlijk niet het laatste woord*, maar het is wel een soort van houvast.
* De RDW noemt zelfs verschillende getallen voor de toch tamelijk eenvoudig objectief vast te stellen zaken als de breedte van het voertuig - en nee het gaat dan niet om later ingevoerde voertuigen waarbij er wel vaker iets mis gaat - een standaard Defender zonder fratsen (en geen HCPU) is als je het netjes nameet (zo moeilijk is dat niet) ± 1m79 over de wheelbrows, toch zie je soms 1m80 of zelfs 1m81 als breedte. Ik hoorde pas dat auto's met een halve cm per jaar in de breedte groeien (sommige mensen doen dat ook) .... mijn Defender groeit niet !
Groeten MarcS
Landmarcs schreef:mijn Defender groeit niet !
Groeten MarcS
Jawel hoor! Laatst een 110 hier binnen gehad met een achterbalk die dubbel zo dik was als een originele. Dieet hielp ook niet want de vervanger was ongeveer 40% zwaarder dan een originele. Al zal die iig nie snel groeien nie.
Edward van Vugt
-
Landmarcs
Edward schreef:Landmarcs schreef:mijn Defender groeit niet !
Jawel hoor! Laatst een 110 hier binnen gehad met een achterbalk die dubbel zo dik was als een originele. Dieet hielp ook niet want de vervanger was ongeveer 40% zwaarder dan een originele. Al zal die iig nie snel groeien nie.
Ik ken ook een Defender met een 6 mm achterbalk. Zo eentje wil ik ook zodra mijn originele standaard achterbalk is doorgeroest.
Verder heeft de mijne ook (vanaf nieuw) een paar Bumperettes en een paar RockSiders/Jackable Sills (deze HardWare is overigens al wel in 6 mm materiaaldikte uitgevoerd) ... maar in de breedte wil ie niet groeien, zelfs de groei van 7.5x16 naar 235/85x16 zie je niet terug in de breedte. De standaard Wheelbrows vormen, op de spiegels, na nog steeds het breedste punt.
Groeten MarcS