HDC Fault Range Rover sport 2006
-
gp-campers
HDC Fault Range Rover sport 2006
Nou Probleem nr 3 die ik niet direct opgelost krijg. Mijn RR heeft een poosje stil gestaan en als ik nu ga rijden grijpt de rem die de gecontroleerde afdaling regelt in (voor mijn gevoel rechtsvoor en daarna geeft hij een HDC fault aan. Vervolgens zijn de speciale functies niet meer beschikbaar. Bij uitlezen geeft hij inderdaad een Hill decent control fout aan. Ik kom er niet achter hoe deze afremming werkt, vlgs mij gaat dat niet middels het normale remsysteem. Ik ben aan het zoeken geweest en bij anderen zat de storing in een stekker onder de bijrijders stoel (disco) die zit er bij mij echter niet, een andere oplossing was een te lage accuspanning. Nu heb ik mijn accu doorgemeten en hij geeft ruim voldoende voltage 12.7 volt en haalt zijn amperage ook. De laadspanning van de dynamo is 14,4 volt wat mij ook voldoende lijkt. Herkent iemand dit probleem van het HDC systeem en kun je mij helpen met de oplossing?
Re: HDC Fault Range Rover sport 2006
HDC Fault is vaak de accu..
Dat die speciale functies niet beschikbaar zijn, kan ook aan je luchtvering liggen welke niet optimaal werkt.
De pomp niet goed is, en niet snel genoeg de balgen/vat vol krijgt, of je afblaasventiel defect..
Als je compressor defect is, schakelt hij deze functies ook uit.
Maar het 1 kan met 't andere te maken hebben..
Dat die speciale functies niet beschikbaar zijn, kan ook aan je luchtvering liggen welke niet optimaal werkt.
De pomp niet goed is, en niet snel genoeg de balgen/vat vol krijgt, of je afblaasventiel defect..
Als je compressor defect is, schakelt hij deze functies ook uit.
Maar het 1 kan met 't andere te maken hebben..
-
gp-campers
Tnx.. Compressor is vervangen lijkt normaal te werken. Dat de functies uitvallen is echt nadat hij de HDC fault geeft. Ik ben een beetje bang dat het in het HDC systeem zit omdat het begint met het plotseling ingrijpen van het HDC systeem. Weet u ook hoe dit systeem functioneert? Een nieuwe accu is denk wel het eerste wat ik probeer ondanks correcte meting.
Nee sorry. Niet van boven tot onder..
-
gp-campers
Is er iemand van dit Forum die me verder kan helpen? Of in ieder geval kan vertellen hoe de HDC functioneert bvd Gertjan
HDC is in feite de ABS. Die 'kijkt gewoon of een wiel blokkert dan wel te snel gaat draaien tov de rest en remt dat wiel iets meer af dan de andere om zo een gecontroleerde afdaling te doen. Er zijn voor zover ik weet niet echt specifieke HDC onderdelen boven op de ABS anders dan de software in de ecu zodat ie 'weet' wat afdalen is en wat ie daarbij anders moet doen tov gewoon remmen en daarbij blokkeren voorkomen.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
gp-campers
Ah dankje Edward, Dan is daar wat mis mee want ook als ik het inschakelde bij down hill dan klinkt het vreemd schurend, ijzer op ijzer als of het mechanisch remt via de assen oid. (blokken en schijven zijn goed) stapje verder...
-
gp-campers
Beste, excuus voor mijn late reactie. Ben een poos met de auto bezig geweest en hij kan weer de weg op. Nadat ik onder de rechterstoel gekeken had om te checken of daar een stekker gecorrodeerd was (bleek geen stekker te zitten zoal schijnbaar bij de disco wel) heb ik de boel weer in elkaar gezet. Mijn zoon een poos bezig geweest met de obdII meter en uiteindelijk op het spoor van de rempedaal schakelaar gekomen. Deze was al eens vervangen maar bleek nu weer problemen te geven. Gedemonteerd en opnieuw in elkaar gezet. En ja hoor alle storingen eruit. Heerlijk.
Dank voor het meedenken. Ik weet nog steeds niet hoe het HDC systeem precies werkt maar de storing ervan zat bij mij dus in de rempedaal schakelaar.
Gr Gertjan.
Dank voor het meedenken. Ik weet nog steeds niet hoe het HDC systeem precies werkt maar de storing ervan zat bij mij dus in de rempedaal schakelaar.
Gr Gertjan.