Voorgloei relaix

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
HARRIEHOFSTEE

Voorgloei relaix

Berichtdoor HARRIEHOFSTEE » 12 Jan 2024, 11:47

Iemand ervaring met het voorgloei relaix van een Disco 3 2.7 D
De auto slaat niet aan als de buitentemp om en nabij het vriespunt is. Net daarboven is het goed. Kan het voorgloei relaix defect zijn?

Erik Peters

Re: Voorgloei relaix

Berichtdoor Erik Peters » 12 Jan 2024, 12:57

Geen idee, bij mijn Td5 het is wel zo dat de voorgloei-tijd afhangt van de buitentemperatuur, des te kouder hoe langer er gegloeid wordt (= hoe langer het duurt voor het lampje uit gaat). Zou die temperatuur-schakelaar defect zijn, dan moet mijns inziens door 2 of 3 keer te gloeien (op contact zetten) de tijdsduur handmatig verlengd kunnen worden.
De gloeikaarsen zijn nog wel in orde?

Groet,

Erik.

p.s. De Hyundai Terracan van mijn buurman startte laatst met die koude ook niet (ondanks voorgloeien). Accu niks te vol dus doorstarten kon niet. Ik vroeg nog of de gloeikaarsen niet defect waren. Maar met een hulpaccu en startkabels sloeg de motor wel aan (door het hogere start-toerental vermoedelijk).
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 12 Jan 2024, 15:29

Erik Peters schreef:... .   De gloeikaarsen zijn nog wel in orde?

Ik meen dat de 2,7 TD last kan hebben van defecte gloeipluggen, en dat het een hele toer kan zijn om ze te vervangen.

Groeten MarcS

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 12 Jan 2024, 19:44

Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Terug naar “Techniek”