Belastingontduiking bedoel je dus, want dat is het niks meer of minder dan belastingfraude! :blink: :blink:
Ik weet niet wat ik treuriger vind: dat of het feit dat je dat hier gaat bespreken. :dry: Ik vraag me wel af waarom je dit topic wel vind kunnen Gerard?? :huh:
kenteken schorsen, wel rijden in het buitenland ?
Re:kenteken schorsen, wel rijden in het buitenland ?
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Ik geloof er dus echt niet in dat een auto verzekeren die geschorst is, ook gaat inhouden dat die verzekering de schade gaat betalen die ontstaat wanneer er toch met de auto wordt gereden.
Namelijk moet voor het voldoen aan de voorwaarden van de polis de auto op het moment van gebruik voldoen aan alle wettelijke eisen daaraan. Een geschorste auto mag wettelijk niet rijden, dus veel gezeur bij schade. En dat soort kosten moet je niet eens willen dragen in ruil voor een paar maanden geen belasting betalen....
"t is mijn mening, dus stoor je er verder niet aan :X
Namelijk moet voor het voldoen aan de voorwaarden van de polis de auto op het moment van gebruik voldoen aan alle wettelijke eisen daaraan. Een geschorste auto mag wettelijk niet rijden, dus veel gezeur bij schade. En dat soort kosten moet je niet eens willen dragen in ruil voor een paar maanden geen belasting betalen....
"t is mijn mening, dus stoor je er verder niet aan :X
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
-
Roger B.
Edward schrijft:
belastingontduiking is (mogelijk) niet illegaal, belastingfraude wel :laugh:
ik ontduik ook belasting (in NL) door in het buitenland te wonen en veel betaalbaarder een disco te rijden dan in NL, maar dat is geen fraude :blink:
wel mooi dat ik niet de enige ben die dit toch op zijn minst dubieus vind om zo op het forum te bespreken
Belastingontduiking bedoel je dus, want dat is het niks meer of minder dan belastingfraude! :blink: :blink:
belastingontduiking is (mogelijk) niet illegaal, belastingfraude wel :laugh:
ik ontduik ook belasting (in NL) door in het buitenland te wonen en veel betaalbaarder een disco te rijden dan in NL, maar dat is geen fraude :blink:
wel mooi dat ik niet de enige ben die dit toch op zijn minst dubieus vind om zo op het forum te bespreken
gone
-
pascal ubags
hoi
ik denk dat er wel meer mensen dit in gedachten hebben en het heeft betrekking op lr dus , zou ik het onterecht vinden als gerard dit niet toe laat.
ik zou even schriftelijk met verzekering dit regelen.
ik vind dit geen froude, ontduiking, aangezien je wegenbelasting moet betalen als je van de nederlandse wegen gebruikt maakt, en dat doe je dus niet.
er zijn mensen die het niet breed hebben en dit geld welkom heten, om eten enz, tja je gaat wel op vacantie, maar goed, je weet voor dat je een auto koopt wat de kosten zijn, dus sociaal gezien, behoor je te betalen.
je hoeft geen stallings adres meer op te geven.
ik twijfel of de buitenlandse politie niet kan zien dat het voertuig niet verzekerd is?
omdat ze mij al eens hebben aangehouden op die manier, be there.done that.
staan laten tot maandag toen kon hij het na kijken.
in hoe verre dit schorsen invloed er op heeft, denk niks, maar als, dan ??
gr pascal
ik denk dat er wel meer mensen dit in gedachten hebben en het heeft betrekking op lr dus , zou ik het onterecht vinden als gerard dit niet toe laat.
ik zou even schriftelijk met verzekering dit regelen.
ik vind dit geen froude, ontduiking, aangezien je wegenbelasting moet betalen als je van de nederlandse wegen gebruikt maakt, en dat doe je dus niet.
er zijn mensen die het niet breed hebben en dit geld welkom heten, om eten enz, tja je gaat wel op vacantie, maar goed, je weet voor dat je een auto koopt wat de kosten zijn, dus sociaal gezien, behoor je te betalen.
je hoeft geen stallings adres meer op te geven.
ik twijfel of de buitenlandse politie niet kan zien dat het voertuig niet verzekerd is?
omdat ze mij al eens hebben aangehouden op die manier, be there.done that.
staan laten tot maandag toen kon hij het na kijken.
in hoe verre dit schorsen invloed er op heeft, denk niks, maar als, dan ??
gr pascal
Roger B. schrijft:
Dit laatste is correct; ik had m'n auto geschorst vanwege een verblijf van een paar maanden in Australie.
Mooi dat er een paar weken later een brief op de mat lag van de belastingdienst met verzoek om uitleg (o.a. waar het voertuig zich bevond).
M'n zus hield m'n administratie bij ten tijde van mijn afwezigheid en belde om dit door te geven.
Ik weet niet of ze ooit daadwerkelijk zijn gaan controleren maar ze wilden dus wel meer info.
Zit je 14000km verderop, heb je nog met de NL belastingdienst te maken, fijn... ;)
om maar even het advocaat van de duivelspakkie aan te trekken......
erg sociaal is het natuurlijk niet, en akties als deze zorgen er op den duur voor dat er aan de schorsingsregeling vast ook weer wijzigingen doorgevoerd zullen worden die de automobilist mag betalen.....
ik weet dat de belastingdienst kan komen kijken of de auto in de stalling staat, maar hoe ze dat inkleden weet ik niet.
Dit laatste is correct; ik had m'n auto geschorst vanwege een verblijf van een paar maanden in Australie.
Mooi dat er een paar weken later een brief op de mat lag van de belastingdienst met verzoek om uitleg (o.a. waar het voertuig zich bevond).
M'n zus hield m'n administratie bij ten tijde van mijn afwezigheid en belde om dit door te geven.
Ik weet niet of ze ooit daadwerkelijk zijn gaan controleren maar ze wilden dus wel meer info.
Zit je 14000km verderop, heb je nog met de NL belastingdienst te maken, fijn... ;)
Ik heb een tijdje op mijn handen gezeten maar kan het toch niet laten. We hebben het hier over 1260 euro. Een bedrag waar ik geen nee tegen zou zeggen. Maar ook weer niet zo'n mega bedrag dat ik bewust de grenzen van de wet op zou gaan zoeken en er overheen zou gaan.
Het is niet toegestaan om gebruik te maken van de openbare weg (in Nederland en ver daar buiten) met een voertuig waarvoor geen wegenbelasting is betaald. Zo simpel omschrijven de RDW en de belastingdienst het. Je kenteken is niet meer geldig en ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de Italiaanse overheid het niet zal waarderen als ze je betrappen. Hoewel veel mensen nog denken dat Italië een achtergesteld land is als het gaat om regelgevingen zou je dat nog best eens tegen kunnen vallen.
Overigens is hier geen discussie of het belasting ontduiking betreft of dat het fraude is. In dit geval overtreedt je bewust de regels en is er dus sprake van fraude.
Het is natuurlijk ieder eigen keuze, maar ik denk er het mijne van.
Overigens ben ik het met Edward eens dat deze hele discussie niets te maken heeft met dit forum. Ook al rij je in een Land Rover. En "Technisch" is het al helemaal niet...
Het is niet toegestaan om gebruik te maken van de openbare weg (in Nederland en ver daar buiten) met een voertuig waarvoor geen wegenbelasting is betaald. Zo simpel omschrijven de RDW en de belastingdienst het. Je kenteken is niet meer geldig en ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de Italiaanse overheid het niet zal waarderen als ze je betrappen. Hoewel veel mensen nog denken dat Italië een achtergesteld land is als het gaat om regelgevingen zou je dat nog best eens tegen kunnen vallen.
Overigens is hier geen discussie of het belasting ontduiking betreft of dat het fraude is. In dit geval overtreedt je bewust de regels en is er dus sprake van fraude.
Het is natuurlijk ieder eigen keuze, maar ik denk er het mijne van.
Overigens ben ik het met Edward eens dat deze hele discussie niets te maken heeft met dit forum. Ook al rij je in een Land Rover. En "Technisch" is het al helemaal niet...
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
het gaat mij niet zozeer om de centen, maar om het principe.
en voor die 1200 euri ga ik geen risico lopen. MAar ik ben wel van het uitgangspunt, als de wegenbelasting niet betaald hoeft te worden, dan besteed ik het liever aan iets anders.
Maar ik merk wel dat de discussie leeft. groet peter
en voor die 1200 euri ga ik geen risico lopen. MAar ik ben wel van het uitgangspunt, als de wegenbelasting niet betaald hoeft te worden, dan besteed ik het liever aan iets anders.
Maar ik merk wel dat de discussie leeft. groet peter
- arjan_de_jong
Re:kenteken schorsen, wel rijden in het buitenland
leuk b edacht dat als je in het buiten land rijd onlogich is om wegenbelasting te. Betalen in nederland maar je betaald ook geen wegenbelasting in dat land... dus dat is dan ook niet echt eerlijk. Al zal daar de wegenbelasting wel goedkoper zijn.
Landrover series III 109 stawag. 2.4D (toyota)
Wat een ongelofelijke discussie: muggenziften of er onderscheid is tussen belastingfraude of -ontduiking voor een paar rotcenten. Hollandser kan het niet worden.
Het lijkt mij hoedanook niet in orde!
Het lijkt mij hoedanook niet in orde!
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!
Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top
Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top
Jaren geleden heeft een kennis van mij een paar maanden met een Zwitsers kenteken in Nederland gereden. Ook hij dacht zo onder de motorrijtuigenbelasting vandaan te komen........ helaas! Na veel uitzoeken door de belastingdienst kreeg hij een naheffing. Of hij in Zwitserland belasting betaalde weet ik niet.
Wie weet zijn ze bij de belastingdienst in Italië ook wel zo 'vindingrijk'.
Enfin........ het kan goed gaan.
Schors, ontduik en rij voorzichtig. :P
Leo
Wie weet zijn ze bij de belastingdienst in Italië ook wel zo 'vindingrijk'.
Enfin........ het kan goed gaan.
Schors, ontduik en rij voorzichtig. :P
Leo
Leo Loijenga
RR - P38 - 2.5 DSE (1999)
RR - P38 - 2.5 DSE (1999)