Goedemiddag landrovertjes.
Mijn landrover 88inch serie3 1974 benzine 2.25 ltr loopt tot 80km snelheid goed
daarboven gaat de moter wat bokken en schokken , dan moet ik gas terug nemen om weer goed te kunnen rijden.
Heb de onsteking gecontroleerd met de stroboscoop en stond goed.
Daarna nogmaals opnieuw afgesteld (zonder vacuum aansluiting ) maar zonder verbetering van het rijgedrag boven de 80km snelheid.
Heb de benzine schroef wat verder open gezet mogelijk gaf dat wat verbetering, maar ook dit geen resultaat.Gebruik benzine soort E5.
Er zitten nieuwe bougies in, nieuwe bobine, nieuwe verdeler/ontsteking ( zonder puntjes maar met een halsensor.)
Bougies gecontroleerd op vonken, en geven geen enkel probleem. ( Bougies zien er mooi koffiebruin uit).
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Mogelijk kan ik dan nog wat advies uit proberen.
Alvast bedankt voor de genomen moeite.
Gr Henk
Bokken of stotteren bij snelheid hoger dan 80 km per uur snelheid
Re: Bokken of stotteren bij snelheid hoger dan 80 km per uur snelheid
Brandstoffilter zou kunnen, luchttoevoer is een andere mogelijkheid, delamineren van luchtslangen is niet te ver gezocht denk ik. Benieuwd wat je vindt!
Re: Bokken of stotteren bij snelheid hoger dan 80 km per uur snelheid
Hoi Gerard4t.
Er zit een nieuwe benzinetank, benzinepomp, benzineslang, luchtslang van oliefilter naar nieuwe zenith carburateur op gemonteerd. Ook een ekstra benzine filter tussen benzinetank en carburateur .
Weliswaar alles nagekeken en gecontroleerd op lekkage etc.
Nog andere ideeën evt?
Henk.
Er zit een nieuwe benzinetank, benzinepomp, benzineslang, luchtslang van oliefilter naar nieuwe zenith carburateur op gemonteerd. Ook een ekstra benzine filter tussen benzinetank en carburateur .
Weliswaar alles nagekeken en gecontroleerd op lekkage etc.
Nog andere ideeën evt?
Henk.
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: Bokken of stotteren bij snelheid hoger dan 80 km per uur snelheid
Die nieuwe 'Zenith' carburateur is wel goed?
Originele Zenith's zouden niet meer gemaakt worden en de reproducties zijn soms van slechte kwaliteit: http://www.glencoyne.co.uk/carbs.htm
Een andere mogelijkheid is dat de opvoerpomp onvoldoende capaciteit heeft (liters per minuut).
Groet,
Erik.
Originele Zenith's zouden niet meer gemaakt worden en de reproducties zijn soms van slechte kwaliteit: http://www.glencoyne.co.uk/carbs.htm
Een andere mogelijkheid is dat de opvoerpomp onvoldoende capaciteit heeft (liters per minuut).
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Re: Bokken of stotteren bij snelheid hoger dan 80 km per uur snelheid
Hoi Eric.
Heb inderdaad de carburateur nagekeken of deze niet krom was bij de montagevlakken , dit was in orde.
Nu nog de opvoerpomp controleren , mogelijk zou het euvel hier aan kunnen liggen.
Deze is nieuw maar toch maar nakijken, anders de oude erop en proberen toch!!
Henk.
Heb inderdaad de carburateur nagekeken of deze niet krom was bij de montagevlakken , dit was in orde.
Nu nog de opvoerpomp controleren , mogelijk zou het euvel hier aan kunnen liggen.
Deze is nieuw maar toch maar nakijken, anders de oude erop en proberen toch!!
Henk.
Re: Bokken of stotteren bij snelheid hoger dan 80 km per uur snelheid
Als je alles tegelijk vernieuwd kan het van alles zijn.
Er zijn veel problemen met nieuwe onderdelen, vooral ontsteking en bobine.
Gewoon terugbouwen met oude onderdelen en zien of de problemen dan weg zijn.
Er is genoeg oud spul dat goed werkt en/of te reviseren is.
Er zijn veel problemen met nieuwe onderdelen, vooral ontsteking en bobine.
Gewoon terugbouwen met oude onderdelen en zien of de problemen dan weg zijn.
Er is genoeg oud spul dat goed werkt en/of te reviseren is.
Re: Bokken of stotteren bij snelheid hoger dan 80 km per uur snelheid
Hoi Dyngo.
Zal systematisch alles terug plaatsen en telkens tussendoor proberen.
Mogelijk kom ik het euvel dan tegen.
Het vreemde is wel dat de moter goed loopt tot 80km snelheid en dan pas kuren krijgt.
Henk.
Zal systematisch alles terug plaatsen en telkens tussendoor proberen.
Mogelijk kom ik het euvel dan tegen.
Het vreemde is wel dat de moter goed loopt tot 80km snelheid en dan pas kuren krijgt.
Henk.
Re: Bokken of stotteren bij snelheid hoger dan 80 km per uur snelheid
Ben zelf met een RR bezig die behoorlijk 'aangepast' is door voorgangers.
Is een 73er (op papier) met 4,6 en ZF automaat.
De 4,6 aan de classic aangepast met offenhauser/weber/lpg, multiriem en Mallory ontsteking.
Loopt allemaal behoorlijk goed tot een 100 kmh, maar tegen heuvels (en die heb ik hier dagelijks) verliest hij vermogen en de temp vliegt omhoog.
Maar ja, auto komt uit Groningen, daar zijn geen heuvels, daar is het altijd koud ..
Mijn andere 4,6 aangepast als 3,9 en voornamelijk ongewijzigd met Lucas ontsteking is loeisterk (4,6 is normaal electronisch geregeld)
Die wordt ook niet heet, ook niet met 150 kmh op de lange autobaan helling bij Luik
Vertrouw al die Weber, Mallory en koelings constructies niet, maar duidelijk heb ik het niet.
Kortom, het is niet altijd simpel ...
Is een 73er (op papier) met 4,6 en ZF automaat.
De 4,6 aan de classic aangepast met offenhauser/weber/lpg, multiriem en Mallory ontsteking.
Loopt allemaal behoorlijk goed tot een 100 kmh, maar tegen heuvels (en die heb ik hier dagelijks) verliest hij vermogen en de temp vliegt omhoog.
Maar ja, auto komt uit Groningen, daar zijn geen heuvels, daar is het altijd koud ..
Mijn andere 4,6 aangepast als 3,9 en voornamelijk ongewijzigd met Lucas ontsteking is loeisterk (4,6 is normaal electronisch geregeld)
Die wordt ook niet heet, ook niet met 150 kmh op de lange autobaan helling bij Luik
Vertrouw al die Weber, Mallory en koelings constructies niet, maar duidelijk heb ik het niet.
Kortom, het is niet altijd simpel ...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten