Welk merk voor oliefinters?
Welk merk voor oliefinters?
Mijn TD5 krijgt binnenkort nieuwe olie. Welk merk filters is betrouwbaar? Ik heb nu Blue Print in bestelling staan maar ik ben een beetje huiverig voor slecht spul. 
Re: Welk merk voor oliefinters?
Mahle KC80.
Sommige sites geven aan dat ander ook passen ( KC18) maar ik weet uit ervaring dat dat niet goed is voor je brandstofpomp.
Sommige sites geven aan dat ander ook passen ( KC18) maar ik weet uit ervaring dat dat niet goed is voor je brandstofpomp.
-
JohanFreelander
Ik neem meestal Mann.
Fijn als het gewone oliefilter niet al te hoog is, dat maakt het monteren eenvoudiger.
Groet Johan
Fijn als het gewone oliefilter niet al te hoog is, dat maakt het monteren eenvoudiger.
Groet Johan
Defender 130 2002
Dank, ik heb Mahle besteld.
Het filter zit op een fijn plekje, goed beschermd tegen diefstal. Maar goed ik heb er een fijne tang voor, een soort waterpomptang met een hele grote bek, volgens mij van Duits fabricaat
Het filter zit op een fijn plekje, goed beschermd tegen diefstal. Maar goed ik heb er een fijne tang voor, een soort waterpomptang met een hele grote bek, volgens mij van Duits fabricaat
- Erik Peters
Voor het fullflow oliefilter van de Td5 heb ik eens een speciaal hulpstuk besteld bij PaddockSpares. Dat schuift aan de onderkant in de groefjes van het oliefilter en met een kort armpje is deze te lossen (werkt natuurlijk alleen op originele LR oliefilters).
Soms gebruik ik originele filters, anders MANN, alhoewel er wel meer fabrikanten zijn die kwaliteit leveren.
Blue Print ken ik niet en heeft daardoor niet mijn voorkeur.
Groet,
Erik.
p.s. Je denkt er toch wel aan om het centrifugaal olie'filter' ook te vervangen (dat moet bij elke oliewissel, het fullflow moet om de 60.000 km meen ik).
Soms gebruik ik originele filters, anders MANN, alhoewel er wel meer fabrikanten zijn die kwaliteit leveren.
Blue Print ken ik niet en heeft daardoor niet mijn voorkeur.
Groet,
Erik.
p.s. Je denkt er toch wel aan om het centrifugaal olie'filter' ook te vervangen (dat moet bij elke oliewissel, het fullflow moet om de 60.000 km meen ik).
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
En let er vooral op dat de boutjes van het centrifugaal op 1,2 Nm vast moeten. "Handvast" is bij de meeste handen al genoeg om het huis te verruïneren. 
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Edward schreef:En let er vooral op dat de boutjes van het centrifugaal op 1,2 Nm vast moeten. "Handvast" is bij de meeste handen al genoeg om het huis te verruïneren.
Gelijk heb je. Tikje vreemd wel, 1,2 Nm is bijna niets. Als oplossing heb ik het gat helemaal doorgeboord en aan de andere kant een een moertje het deksel toch goed vast kunne zetten.
Gerard4t schreef:Edward schreef:En let er vooral op dat de boutjes van het centrifugaal op 1,2 Nm vast moeten. "Handvast" is bij de meeste handen al genoeg om het huis te verruïneren.
Gelijk heb je. Tikje vreemd wel, 1,2 Nm is bijna niets. Als oplossing heb ik het gat helemaal doorgeboord en aan de andere kant een een moertje het deksel toch goed vast kunne zetten.
Euh, die 1.2 ia een beetje cynisch bedoeld. Ik weet niet wat het wel is maar dat het graag stuk gaat blijkt wel uit het feit dat ik bij alledrie de Td5's die ik gehad heb dat hele ding heb vervangen omdat ie al gesloopt was.
Edward van Vugt
- Erik Peters
Ik smeer altijd een beetje vet aan de boutjes (kopervet of keramisch vet). En nog niks 'vernield'.
Groet,
Erik.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht