Elektra Serie IIa

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Edward

Elektra Serie IIa

Berichtdoor Edward » 21 Okt 2023, 21:55

Voor mijn Serie IIa uit '63 heb ik een draadboom gekocht bij Autosparks. Jaar of 10 geleden alweer. Gewoon via de Geba, toen mijn JLR dealer.

Nu zijn we onderdehand zover dat we die willen gaan aansluiten. Maar ik kan geen schema vinden en Autosparks verteld me dat ze allen dingen maken en geen schema's oid verstrekken.

Nou kan ik me niet voorstellen dat dit nieuw is en er nergens een oplossing te vinden is. Weet iemand iets?

Nou heb ik wel een vonkentrekker genaamd Roger die er heus wel uitkomt maar hoe minder tijd hij eraan hoeft te spenderen doordat ik een schema oid heb hoe minder tijd ik straks weer kwijt ben aan een of andere vage Range Rover of Disco van hem! :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Joep Weijers

Re: Elektra Serie IIa

Berichtdoor Joep Weijers » 21 Okt 2023, 22:40

Positive earth of negative earth? Benzine of Diesel?

Maakt eigenlijk niet uit :lol: , ze staan allemaal op: https://www.lrfaq.org/Series/FAQ.S.elec_SIIA-VE.html

Hier hebben ze nog wat varianten met dynamo vs alternator en met of zonder ammeter: https://www.lrukforums.com/threads/voltage-reg-with-alternator.258323/#post-1669535

Edward

Re: Elektra Serie IIa

Berichtdoor Edward » 22 Okt 2023, 00:29

Thanks!

Weet niet of dat gaat helpen want de Autosparks kleuren wijken af.

Het is een 2.25 petrol 88" die eigenlijk positive earth was. Nu wordt ie negative earth maar wel met de ouwe meuk als de dynamo ipv de alternator en een handmatig startrelais. Ofwel gewoon de ouwe drukknop :D
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Techniek”