Mijn series 3 heeft ineens last van bokken bij het wegrijden van stilstand. Vooruit en achteruit.
Nu heb ik hier gelezen dat dit aan een lekkende keerring kan liggen.
Voordat ik de versnellingsbak er weer af haal ( de eerste bleek kapot te zijn). Welke onderdelen kan ik het beste al bestellen? Anders staat hij zo weer 2 maanden stil en dat zou ik echt zonde vinden.
series 3 bokkend optrekken
Re: series 3 bokkend optrekken
Geen idee wat voor keerring dat zou zijn.
Je hebt toch de koppeling en je eigen voet om dat bokken tegen te gaan ?
Een beetje bokken komt mogelijk van een versleten lager in het vliegwiel.
Maar zelfs dat is met wat beleid goed te rijden.
(ik heb nooit perfekte autos en weet niet beter)
Je hebt toch de koppeling en je eigen voet om dat bokken tegen te gaan ?
Een beetje bokken komt mogelijk van een versleten lager in het vliegwiel.
Maar zelfs dat is met wat beleid goed te rijden.
(ik heb nooit perfekte autos en weet niet beter)
- Erik Peters
Daanm schreef:Mijn series 3 heeft ineens last van bokken bij het wegrijden van stilstand. Vooruit en achteruit.
Nu heb ik hier gelezen dat dit aan een lekkende keerring kan liggen.
Komt er ook olie uit het koppelingshuis lopen (wel de waadplug verwijderen)? En wat voor kleur heeft de olie?
Groet,
Erik
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Bedankt voor de reactie.
Eindelijk tijd gehad om eronder te kruipen. Er zat dus geen waadplug in.
Ik heb er nu eentje in geplaatst en ik ga het in de gaten houden.
Eindelijk tijd gehad om eronder te kruipen. Er zat dus geen waadplug in.
Ik heb er nu eentje in geplaatst en ik ga het in de gaten houden.
- Erik Peters
Het is alleen nodig om een waadplug te plaatsen als je van plan bent om door diep water te rijden.
Als het gat gewoon open is en er is lekkage van een keerring dan komt de olie uiteindelijk daar uit lopen.
Heb je ook olie gezien toen je eronder lag om het gat dicht te maken?
Groet,
Erik.
Als het gat gewoon open is en er is lekkage van een keerring dan komt de olie uiteindelijk daar uit lopen.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Wat heeft een waadplug te maken met bokkend optrekken? Heb een enorme fantasie maar die link zie ik niet. Tenzij het ding zó hard lekt dat je droge koppeling een natte oliekoppeling wordt als de waadplg erin zit.
Al voorzie ik dan vooral slip en geen bokken.
Al voorzie ik dan vooral slip en geen bokken.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
JohanFreelander
Ik weet niet of je dit bedoelt, ik zou bokken namelijk wijten aan te weinig koppel, maar het kan zijn dat jij last hebt van
wat vochtige koppelingsplaten. (vochtig van water, niet olie). Als de auto dan wat langer stilstaat kan de koppeling
blijven plakken. Is het dat?
Groet Johan
wat vochtige koppelingsplaten. (vochtig van water, niet olie). Als de auto dan wat langer stilstaat kan de koppeling
blijven plakken. Is het dat?
Groet Johan
Defender 130 2002
Erik Peters schreef:Het is alleen nodig om een waadplug te plaatsen als je van plan bent om door diep water te rijden.
Groet,
Erik.
Nee geen olie gezien. En ik begin ook een beetje te twijfelen aan of het de koppeling is.
Gisteren heb ik weer een ritje gemaakt en aan het begin nergens last van. Pas als ik hem weer mijn tuin in wil rijden begint het. Het lijkt pas te komen als hij warm is.
Ik heb het gevoel dat hij onderin te weinig kracht heeft of iets dergelijks. Zoals Johan ook al zegt. Heeft iemand hier ervaring mee?
En die waadplug laat ik maar zitten aangezien ik elke keer wel wat plassen pak die tot aan de deur komen
Dat hebben wij eens gehad met een verkeerde adapter onder de carburateur. Die werd daardoor te warm warm waardoor de auto ging bokken door brandstofgebrek en daarna gewoon afsloeg. Als de boel weer afgekoeld was niks aan de hand......
Edward van Vugt
Daanm schreef:
En die waadplug laat ik maar zitten aangezien ik elke keer wel wat plassen pak die tot aan de deur komen
Echt geen verstand van maar logisch beredenerend zou ik denken dat daar niet voor niets een opening zit aan de onderzijde. Dus wellicht is het continue laten zitten van de waadplug niet helemaal een goed idee. Vast wel een wijs iemand hier die daar iets zinnigs over kan zeggen?