Als de waadplug blijft zitten kan water en eventuele olie zich ophopen en in het uiterste geval de koppeling vervuilen. Maar met enig periodiek onderhoudt zal het zo'n vaart niet lopen.
Denk dat er weinig Series zijn die nog veel kilometers per jaar rijden
series 3 bokkend optrekken
Re: series 3 bokkend optrekken
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Super dit forum. Ik leer steeds meer.
Ik begin steeds meer het idee te hebben dat hij gewoon slecht loopt. Onderin loopt hij niet netjes en wat hoger in de toeren beter.
Het wordt tijd om eens in het motor compartiment te duiken. Is er toevallig iemand in de buurt van Venray die eens mee kan kijken?
Net weer even erin gedoken en nu bleek dat er maar 2 bouten zaten tussen de uitlaat en het spruitstuk. Dus ik dacht even nakijken en vervangen maar deze was dus afgebroken en hier lekte de uitlaat ook behoorlijk.
Om dit aan te pakken moet ik denk ik het hele spruitstuk van het blok af halen of niet?
Ik begin steeds meer het idee te hebben dat hij gewoon slecht loopt. Onderin loopt hij niet netjes en wat hoger in de toeren beter.
Het wordt tijd om eens in het motor compartiment te duiken. Is er toevallig iemand in de buurt van Venray die eens mee kan kijken?
Net weer even erin gedoken en nu bleek dat er maar 2 bouten zaten tussen de uitlaat en het spruitstuk. Dus ik dacht even nakijken en vervangen maar deze was dus afgebroken en hier lekte de uitlaat ook behoorlijk.
Om dit aan te pakken moet ik denk ik het hele spruitstuk van het blok af halen of niet?
Ja, en dan hopen dat er nog een stukje uitsteekt waar je een moer op kunt lassen. Anders wordt het kloten met linkse boren en tappen. 
Edward van Vugt
Het is eruit. Alleen nu dus de volgende uitdagingen. Het zijn dus 2 afgebroken bouten in het spruitstuk en 1 afgebroken in het motorblok.
Die in het motorblok was geroest tot het 1 stuk was. Iemand nog een goede tip hiervoor?
Is er ergens een bouten en moerenset te krijgen voor de Laro? Ik heb de engelse maten nog niet zo scherp en ik wil een voorraad hebben om makkelijk en snel bouten en moeren te kunnen vervangen.
Die in het motorblok was geroest tot het 1 stuk was. Iemand nog een goede tip hiervoor?
Is er ergens een bouten en moerenset te krijgen voor de Laro? Ik heb de engelse maten nog niet zo scherp en ik wil een voorraad hebben om makkelijk en snel bouten en moeren te kunnen vervangen.
Tapeinden kun je bestellen bij Paddock of een lokale onderdelenboer. Bouten en moeren op voorraad is lastig en zoeken. Indi heeft wat op voorraad maar lang niet alles.
Edward van Vugt
- Erik Peters
Dat afgebroken tapeind bij de blauwe pijl kun je hopelijk met een tapeinduitdraaier verwijderen.
zoiets:
De afgebroken tapeinden in het spruitstuk zijn lastiger. Dat wordt gekloot. Ik denk netjes in het midden uitboren eerst met een klein boortje en vervolgens met een grotere boor die nog net de schroefdraad in het spruitstuk laat zitten. Dan met een UNC tap proberen de resten schroefdraad eruit te krijgen.
Groet,
Erik.
zoiets:
De afgebroken tapeinden in het spruitstuk zijn lastiger. Dat wordt gekloot. Ik denk netjes in het midden uitboren eerst met een klein boortje en vervolgens met een grotere boor die nog net de schroefdraad in het spruitstuk laat zitten. Dan met een UNC tap proberen de resten schroefdraad eruit te krijgen.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht