Wieluitslag
-
Hans Eijer
Wieluitslag
Hoe verklein ik de wieluitslag van een series 3 ivm bredere banden?
Re: Wieluitslag
Het stuur iets minder ver uitdraaien ... ?
Je hoort direkt als het aanloopt.
Bij mijn RR komt de band dan tegen die hockeysticks.
Bij RR kun je een begrenzingsbout iets uitdraaien.
Hoef je je verstand niet te gebruiken ..
Je hoort direkt als het aanloopt.
Bij mijn RR komt de band dan tegen die hockeysticks.
Bij RR kun je een begrenzingsbout iets uitdraaien.
Hoef je je verstand niet te gebruiken ..
-
Hans Eijer
HIj komt niet door de apk keuring als de band aanloopt. Ik kan bij de series 3 geen bout vinden om de wieluitslag te beperken 
-
Landmarcs
Hans Eijer schreef:HIj komt niet door de apk keuring als de band aanloopt. Ik kan bij de series 3 geen bout vinden om de wieluitslag te beperken.
Als het alleen voor de APK is dan kan je wellicht "quick and dirty" een setje standaard-wielen lenen ?
"Vroegeh ... was ik een echte 7.5x16 fan. Vroegeh, had ik een aardige stapel standaard-wielen, ik had je graag even geholpen.
Standaardwielen zijn "natuurlijk" sowieso de makkelijkste oplossing. Brede banden zijn vlgs mij alleen echt nuttig op een slappe ondergrond, of anders voor de "looks".
Nu moet ik bekennen dat ik onder de Defender bekeerd ben en 235/85x16 ben gaan prefereren (de ruimere keuze en het betere comfort geven mijns inziens de doorslag). Onder een Defender kan je evenwel makkelijk(er) HD velgen monteren, dan verandert er nauwelijks iets rond het aanlopen; de oorspronkelijke stuuruitslag, en dus draaicirkel, blijft behouden.
Groeten MarcS
- Erik Peters
Hans Eijer schreef:Ik kan bij de series 3 geen bout vinden om de wieluitslag te beperken
Die hoort er wel te zitten.
Groet,
Erik.
p.s. als er niks zit, heb je deze onderdelen nodig (van elk 2):
SH404081 (bout)
3819 (moer)
508175 (aanslag plaat) en
576521 of
576522 (afhankelijk van bouwjaar en/of uitvoering).
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Precies, op de as zit een aanslagnok en aan de swivel een stelbout. Stellen en klaar. 
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Of wielen met minder ET nemen.
Heb laatst op marktplaats een setje bijna nieuwe AT 285/75/16 op moderne alu Mach5 gevonden (Den Briel, kut eind rijden).
Die lopen dus aan, omdat deze moderne velgen ET 10 hebben, de draaicirkel wordt dus iets kleiner.
Op mijn stalen Mach5 met ET 0 loopt deze breedte niet aan.
Heb laatst op marktplaats een setje bijna nieuwe AT 285/75/16 op moderne alu Mach5 gevonden (Den Briel, kut eind rijden).
Die lopen dus aan, omdat deze moderne velgen ET 10 hebben, de draaicirkel wordt dus iets kleiner.
Op mijn stalen Mach5 met ET 0 loopt deze breedte niet aan.
-
Hans Eijer
Erik Peters schreef:Hans Eijer schreef:Ik kan bij de series 3 geen bout vinden om de wieluitslag te beperken
Die hoort er wel te zitten.
Groet,
Erik.
p.s. als er niks zit, heb je deze onderdelen nodig (van elk 2):
SH404081 (bout)
3819 (moer)
508175 (aanslag plaat) en
576521 of
576522 (afhankelijk van bouwjaar en/of uitvoering).
Dank je voor dit bericht. Ben nu in het buitenland, maar ga er komend weekend meteen mee aan de slag!!