Ik ben de trotse eigenaar van een Laro defender uit 1985 met een 2,25 ltr benzine motor. Vanaf aankoop was ie nogal traag maar liep als een zonnetje en ben er zooooo blij mee. Maar nu even wat minder...
Na een chassiswissel is er ergens iets niet goed gegaan: hij begint steeds te haperen en te stotteren, slaat soms af, en start daarna ook wel weer. Soms na 2km, soms na 10 km, of soms na 300 mtr al.
Wat is er inmiddels gebeurd bij een defender specialist hier in de buurt (maar die meer in de diesel motoren zit en het ook even niet meer weet):
er zit een merkloze soort van semi elektronische ontsteking op, maar bij controle timing staat deze keurig op tijd; Inmiddels ook een nieuwe carburateur (maar waar het dus niet aan bleek te liggen en ja fijn, wel paar honderd euro armer), hij lijkt ook een constante stroom benzine te krijgen bij de carburateur. alle brandstofleidingen zijn schoongemaakt en er zit een nieuwe bobine op.
Nu gaat me dit mijn (en zijn) pet echt te boven en ben ik op zoek naar een specialist op het gebied van de oudere defender benzine motoren. Want het gaat me zo teveel in de kosten lopen en ik heb echt geen idee wat te doen.
Iemand een suggestie/idee/tip wat te doen of wie deze uitdaging aan durft te gaan (en ik niet meteen mijn huis hoef te verkopen
Dank alvast voor reacties en meedenken!