Goedendag allen,
Ik ben momenteel bezig met een Land Rover Series 3 109.
Na een lange lijst met dingen die niet goed zijn aan de auto ben ik maar aan de slag gegaan.
Nu ben ik aangekomen bij de deurrubbers vervangen, dit heb ik gedaan met de aangeraden rubbers van Britparts.
Alleen zijn deze rubbers hard, heel hard, hierdoor sluiten de deuren niet, er zit zo een centimeter tussen de deur en de rest van de panelen.
Mijn vraag is dan ook, heeft iemand hier een oplossing voor, of wellicht een alternatief, zo hoorde ik laatst ook dat sommigen universele rubbers gebruiken voor de deuren.
Land Rover Series 3 deurrubbers
-
Rick Jonkman
- Erik Peters
Re: Land Rover Series 3 deurrubbers
Hoe zitten de rubbers bevestigd? Met popnagels?
Zo zat het wel bij mijn 109 uit 1973. Die heb ik destijds gewoon vernieuwd en die rubbers waren niet stug (soepel zelfs), deuren sloten prima aan. Toen nog bij de dealer te koop.
Dat waren dus heel andere rubbers dan bijvoorbeeld bij een Defender gebruikt zijn.
Groet,
Erik.
Zo zat het wel bij mijn 109 uit 1973. Die heb ik destijds gewoon vernieuwd en die rubbers waren niet stug (soepel zelfs), deuren sloten prima aan. Toen nog bij de dealer te koop.
Dat waren dus heel andere rubbers dan bijvoorbeeld bij een Defender gebruikt zijn.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
Rick Jonkman
Erik Peters schreef:Hoe zitten de rubbers bevestigd? Met popnagels?
Groet,
Erik.
Hoi Erik,
De deuren zitten inderdaad nog bevestigd met popnagels, leuk werkje om alles eruit te krijgen...
Helaas zijn de rubbers nu niet meer bij de dealer te koop.
Al heb ik wel gehoord dat sommigen de deurrubbers van een Defender gebruiken voor de Series.
Groet,
Rick Jonkman
- Erik Peters
Ik weet niet wat je nu hebt, maar de originele rubbers zagen er ongeveer zo uit:
En waren van soepel schuimrubber met een stalen stripje erin, dat bij mij dus deels verroest (compleet vergaan) was.
Die op de foto lijkt van schuimrubber, en heeft een aluminium stripje.
Het deurrubber plaats je in een soort gootje, er zit een opstaand randje aan de deurkant waar het rubber in valt.
Dat opstaande randje zul je moeten verwijderen bij gebruik van deurrubbers voor een Defender, die zitten op de 'scherpe' kant geslagen.
Groet,
Erik
En waren van soepel schuimrubber met een stalen stripje erin, dat bij mij dus deels verroest (compleet vergaan) was.
Die op de foto lijkt van schuimrubber, en heeft een aluminium stripje.
Het deurrubber plaats je in een soort gootje, er zit een opstaand randje aan de deurkant waar het rubber in valt.
Dat opstaande randje zul je moeten verwijderen bij gebruik van deurrubbers voor een Defender, die zitten op de 'scherpe' kant geslagen.
Groet,
Erik
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
KoertLW'77
Hallo Erik,
Ik heb hetzelfde probleem maar dan voor mijn militaire 88, ik vroeg me af of je al wat verder bent gekomen met je zoektocht?
Wellicht dat je mij dan verder kan helpen.
Ik heb hetzelfde probleem maar dan voor mijn militaire 88, ik vroeg me af of je al wat verder bent gekomen met je zoektocht?
- Erik Peters
KoertLW'77 schreef:Hallo Erik,
Dag KoertLW77,
Tja, ik ben niet op zoek naar deurrubbers, maar Rick Jonkman is of was opzoek. Of hij betere deurrubbers gevonden heeft dan de stugge die hij van Britpart heeft gekocht, weet ik niet; verder geen reactie meer.
De foto die ik gebruikt heb om e.e.a. aan te geven heb ik van de website van YRM gehaald, zoals op de foto te zien is.
Maar of de YRM rubbers soepel zijn weet ik niet. Wel weet ik dat de deurrubbers die ik destijds bij de dealer gekocht had in stukken van 1 meter kwamen (zo ook de rubbers die YRM verkoopt).
Groet,
Erik