Gerard4t schreef:mvankan@hotmail.com schreef:Hallo,
Wie kan mij verder helpen?
Ik wil mijn kop eraf gaan halen omdat ik koelvloeistof verbrand, ik wil de kop laten afpersen en vlakken. Mijn vraag is, wat kan ik het beste gelijk mee vervangen nu ik de kop er toch ga afhalen?
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar wat er nu precies aan de hand is. Je schrijft dat je koelvloeistof verbrand, wat bedoel je daar precies mee? Wat heb je geconstateerd en hoe heb je dat geconstateerd? Misschien ga je overbodige dingen doen, dus ook vandaar mijn vraag.
Tja, de diagnose "Koelvloeistof verbranden" wordt wel vaker genoemd.
Een wat rare formulering aangezien de (Td5) koelvloeistof altijd nog voor de helft uit water bestaat, de rest is met name 1,2-ethaandiol. Nu is 1,2-ethaandiol (ofwel ethaan-1,2-diol, of meer bekend als ethyleenglycol, etheenglycol of kortweg glycol) wel brandbaar (vlampunt 111 º ) maar in de waterige mix wil het niet makkelijk misgaan.
Ik neem aan dat er bedoeld wordt dat er koelvloeistof via de cilinders en uitlaat verdwijnt ... en dat wijst veelal op een koppakkinglekje.
Groeten MarcS