jbladel schreef:Ik heb zelf foam cell pro schokbrekers met bijbehorende veren van Ironman 4x4, maar hoor goede verhalen over luchtvering.
Schokbekers doen in principe weinig aan het zwabberen (aangenomen dat het niet om nadeinen gaat).
Mijn 2010 Defender bleek standaard al een gasgevulde schokbreker te hebben, door die gasvulling draagt de schokbreker iets extra aan de veerwerking bij (zonder tegendruk wordt ie langzaam iets langer).
Er zijn schokbrekers met meer (veer)druk, maar het is een dure route als de originele schokbrekers verder nog deugen (en dat zou maar zo kunnen, zo snel verslijten ze niet).
Als het niet aan de banden ligt - die optie moet je niet uitsluiten - dan is de oplossing met losse hulpveer-luchtbalgen denkelijk eerste keus. Een prima "poor-mans" oplossing die al velen toegepast hebben, fool- en fail-proof, en bovendien instelbaar naar eigen inzicht.
Ga je naar "instelbare" stabilisatorstangen dan moet je inlezen en/of laten voorlichten door iemand die er in doorgeleerd heeft (en dus niet door een willekeurige verkoper met verkoopbelangen). Een stabilisatorstang alleen achter vergroot bijv. de kans op uitbreken achter, het woord "stabilisatorstang" suggereert ten onrechte een stabieler weggedrag.
Groeten MarcS

