Ik heb een vreemd probleem. Laats tijdens het rijden wil ik koppelen van de een naar de andere versnelling maar kan ik de koppelingspedaal niet meer indrukken. Hij bleef gewoon in de bovenste stand staan (dus niet wegzakken). In eerste instanstie dacht ik aan een kapotte cilinder en heb hoofd en hulp vervangen. Echter bij het ontluchten zat ik 123 weer in de bovenste stand en kon ik de pedaal niet meer intrappen. Uiteindelijk heb ik maar eens het luikje geopend (zie bijlage) en zag dat de diafragma veren in de ingedrukte dus ontkoppelde stand vast stonden. Heeft iemand ervaring hiermee? Is er nog een "truukje" om deze in de beginstand te krijgen of moet ik me er maar bij neerleggen de bak los te schroeven en de koppeling te vervangen. Graag jullie reacties en alvast dank
Koppeling LW-Serie3 blijft "ontkoppelt"
Koppeling LW-Serie3 blijft "ontkoppelt"
Snavonds allemaal,
Ik heb een vreemd probleem. Laats tijdens het rijden wil ik koppelen van de een naar de andere versnelling maar kan ik de koppelingspedaal niet meer indrukken. Hij bleef gewoon in de bovenste stand staan (dus niet wegzakken). In eerste instanstie dacht ik aan een kapotte cilinder en heb hoofd en hulp vervangen. Echter bij het ontluchten zat ik 123 weer in de bovenste stand en kon ik de pedaal niet meer intrappen. Uiteindelijk heb ik maar eens het luikje geopend (zie bijlage) en zag dat de diafragma veren in de ingedrukte dus ontkoppelde stand vast stonden. Heeft iemand ervaring hiermee? Is er nog een "truukje" om deze in de beginstand te krijgen of moet ik me er maar bij neerleggen de bak los te schroeven en de koppeling te vervangen. Graag jullie reacties en alvast dank
Ik heb een vreemd probleem. Laats tijdens het rijden wil ik koppelen van de een naar de andere versnelling maar kan ik de koppelingspedaal niet meer indrukken. Hij bleef gewoon in de bovenste stand staan (dus niet wegzakken). In eerste instanstie dacht ik aan een kapotte cilinder en heb hoofd en hulp vervangen. Echter bij het ontluchten zat ik 123 weer in de bovenste stand en kon ik de pedaal niet meer intrappen. Uiteindelijk heb ik maar eens het luikje geopend (zie bijlage) en zag dat de diafragma veren in de ingedrukte dus ontkoppelde stand vast stonden. Heeft iemand ervaring hiermee? Is er nog een "truukje" om deze in de beginstand te krijgen of moet ik me er maar bij neerleggen de bak los te schroeven en de koppeling te vervangen. Graag jullie reacties en alvast dank
*** Voor wie wacht komt alles steeds te laat ***
Land Rover Lightweight 1981 FFR ex-KL
Land Rover Lightweight 1981 FFR ex-KL
-
JohanFreelander
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 12 Jun 2019, 20:09
Re: Koppeling LW-Serie3 blijft "ontkoppelt"
Ik denk dat het druklager niet meer schuift.
Nieuwe koppelingsset helaas....
Groet Johan
Nieuwe koppelingsset helaas....
Groet Johan
Defender 130 2002
Re: Koppeling LW-Serie3 blijft "ontkoppelt"
Meest een scheur in de diafragmaveer.
Vervangen dus ..
Vervangen dus ..
Re: Koppeling LW-Serie3 blijft "ontkoppelt"
Ik was er al bang voor. We gaan eens op zoek naar een werkplaatskraan 
*** Voor wie wacht komt alles steeds te laat ***
Land Rover Lightweight 1981 FFR ex-KL
Land Rover Lightweight 1981 FFR ex-KL
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten