stappenplan bij Invoer series uit Groot Brittannië

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Landmarcs

Re: stappenplan bij Invoer series uit Groot Brittannië

Berichtdoor Landmarcs » 17 Apr 2023, 19:42

RickPrust schreef:Ik ben zeker niet op zoek naar een perfecte series, maar echt een project. Budget is niet groot genoeg om hier in Nederland een leuk project te vinden, en voor wat ik gezien heb in Engeland wel. ....

Heb je al eens goed gezocht in Spanje ?   De oudere Series III en in ieder geval ook de Series II zijn weliswaar door Santana gebouwd maar goeddeels identiek aan de Britse LandRovers.   De latere Series III kregen successievelijk allerlei typische Spaanse "dingetjes", niet zelden verbeteringen (bijv een turbo of een zes-cilinder-diesel), maar wel lastig(er) qua spare-parts.

Voordelen: LHD, binnen EU (dus geen BTW etc.) en met wat geluk veel minder roest.
Je kan wel uit zijn op een "project" ... maar als je "project" uiteindelijk op geheel vanaf niks opnieuw opbouwen uitdraait ben je een dief van je eigen portemonnee geweest toen je een (te) goedkope auto van het grote eiland haalde.

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 17 Apr 2023, 21:14

RickPrust schreef: ik ben zeker niet op zoek naar een perfecte series, maar echt een project. Budget is niet groot genoeg om hier in Nederland een leuk project te vinden, en voor wat ik gezien heb in Engeland wel.

Dat is een illusie! In UK koop je geen auto maar een bonk oud ijzer. "in mint condition" betekent dat het op de foto niet te zien is hoeveel gaten erin zitten. :shock: :shock:

We hebben denk ik wel een 30 wagens opgehaald uit UK en de enige die een beetje fatsoenlijk waren kwamen van de Britse variant van Domeinen. Natuurlijk zijn er ook goede maar die zijn niet voordeliger dan hier. De boot is ook niet gratis, etc, etc.

Als je budget te krap is om hier een basis te kopen dan is je budget te krap voor een Series. Punt.

Niks erger dan aan een project te beginnen waar je meer in moet gieten dan je eigenlijk wilt of kunt. Wat de reden daarvoor ook is.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

JohanFreelander

Berichtdoor JohanFreelander » 17 Apr 2023, 22:14

Op de Land Rover prikkers / onderdelen pagina op FB zag ik net een
'schuurvondst' 1984 benzine/lpg voor 7000 incl. wat laswerk en een vieze carburateur.

Groet Johan
Defender 130 2002

RickPrust

Berichtdoor RickPrust » 18 Apr 2023, 12:08

Nouja, de message is in ieder geval duidelijk: Groot Brittannië kun je beter uit de equation houden. Dan maar opzoek hier in Nederland, hopelijk via via wat te vinden en prikkers goed in de gaten houden. Klopte mijn gevoel dat het allemaal wat te goed leek om waar te zijn toch...
"A willing man will find a way"

1973 Land Rover Series 3 "Lightweight" FFR 2.25 benzine

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 18 Apr 2023, 17:11

RickPrust schreef:Nouja, de message is in ieder geval duidelijk   ....   hopelijk via via wat te vinden en prikkers goed in de gaten houden. Klopte mijn gevoel dat het allemaal wat te goed leek om waar te zijn toch...

Je kan naast de "prikkers" ook bij de laroprik kijken.  
Er "rijden" daar een paar leerzame project-resultaten rond - er is daar dus ook heel wat hands-on kennis.

Groeten MarcS

Terug naar “Techniek”