Verwijderen doortop Series 3
-
Marcel van B
Verwijderen doortop Series 3
Hallo, ik wil de linker doortop van mijn Series 3 bj 1973 vervangen voor een nieuwe. Die nieuwe top heb ik reeds liggen. Nu heb ik de moeren en schijven goed kunnen verwijderen en was ik in de veronderstelling dat ik de top vervolgens van de onderkant van de deur kon tillen. Echter, de top zit muurvast. Zie ik hier nog iets over t hoofd? Op een site verwijzen mensen naar een “threaded stud” die ook verwijderd zou moeten worden? Is dat dat buisje waar de bout doorheen steekt en dat je aan de binnenkant van de deur kunt zien? Moet dat buisje dan ook nog losgedraaid worden om de top er vervolgens uit te kunnen tillen? Dank voor jullie reactie alvast!
Re: Verwijderen doortop Series 3
Bekend fenomeen dat de bouten die vastzitten aan de deurtop gaan roesten. Dat gaat uiteindelijk muurvast komen te zitten op de onderdeur.
Ik zou vooral wat geduld betrachten door met kruipolie te werken, en dagelijks een beetje aan te brengen. Na een aantal dagen de moer erop en een paar klappen geven. Lukt dat niet, tussen top en onderzijde de ijzerzaag er in en de "rest"van de bout uitboren.
Hou er rekening mee dat je roestschade aan de onderdeur in die buisjes zal hebben.
Dus; geduld of geweld
Ik zou vooral wat geduld betrachten door met kruipolie te werken, en dagelijks een beetje aan te brengen. Na een aantal dagen de moer erop en een paar klappen geven. Lukt dat niet, tussen top en onderzijde de ijzerzaag er in en de "rest"van de bout uitboren.
Hou er rekening mee dat je roestschade aan de onderdeur in die buisjes zal hebben.
Dus; geduld of geweld
Def 2004 TD5 130 HCamperPU
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)
Inderdaad bekend fenomeen..
ellebogen vet, kruipolie en wat gepast geweld.
In theorie kan de doortop uit de deur getild worden als de moeren van de pennen af zijn. De praktijk kan wat weerbarstig zijn
Fenna
ellebogen vet, kruipolie en wat gepast geweld.
In theorie kan de doortop uit de deur getild worden als de moeren van de pennen af zijn. De praktijk kan wat weerbarstig zijn
Fenna

-
Marcel van B
Met veel geduld, wiebelen, tikken en vooral WD-40 is ‘t gelukt!