Landmarcs schreef:Houston schreef:..... laat hem eens per jaar ff bijwerken.
Auto is van '07 en alle balken zijn nog in 1 stuk en de gaten die erin zitten, zijn origineel en niet van de roest of rot.![]()
Of het chassis e.d. uiteindelijk langer mee gaat dan wanneer ik het niet had gedaan, weet ik ook nog niet ....
Tja, ik ga je niet "verbeteren" ... al was het maar omdat mijn 110 van 2010 is en dus voorlopig 3 jaar jonger blijft ...
... maar ook zonder behandeling — dwz als je mijn Action-acties buiten beschouwing laat — is mijn inmiddels bijna 13 jaar oude chassis nog heel netjes (als je de moeite neemt 'm van binnen te bekijken vind je in de naden van de achterbalk wat roest, ik verwacht evenwel dat ie nog jaren een "vlekkeloos" uiterlijk zal tonen).
Mijn "keuze" voor deze potentieel spijt achteraf route was gebaseerd op de ervaringen met mijn vorige 110: ook geen groot geld uitgegeven aan anti-roest-behandelingen ... en dat bleek in ieder geval ruim 10 jaar geen spijt op te leveren.
Spijt heb ik er dus niet van: ik heb nu dus al 2x de kosten van een anti-roestbehandeling uitgespaard. Dat geld kan ik tzt steken ik een degelijke "roestoratie".Edward schreef:En ja, het staat een ieder vrij z'n geld te verbranden aan welke behandeling dan ook. Ik geef de naam van Paul wel weer door als de boel alsnog weggerot is.![]()
Maar wanneer iemand op een forum vraagt om een adres en een ander advies of mening krijgt en je daar wat van moet vinden dan snap je volgends mij compleet niet wat een forum is en waarvoor het is. Adressen kun je gewoon Goegelen, net als bullshit reviews en fake klantentevredenheid....![]()
Precies. Als een forum alleen maar een "U vraagt en wij draaien" functie heeft wat is dan de meerwaarde van de in het forum verzamelde ervaringskennis ? Natuurlijk levert een advies zoals dat van Edward wat cognitieve dissonantie bij wie meent/hoopt dat de gevraagde behandeling wonderen doet.
Ik heb al wel eens geschreven dat een LandRover een alchemistisch wondertje is: water naar binnen, tegelijk lekt er olie uit.
De anti-roest-behandelingen komen wellicht nog iets dichter bij de steen der wijzen: het is nog niet helemaal het van lood naar goud ... maar de aanbieders van de behandelingen worden er wel rijk van. Als ik de aanprijzingen zie dan lijkt het ook veel op de alchemie: het aanprijzen van een illusie.
Groeten MarcS
Misschien is het ook een beetje een geval van 'C'est le ton qui fait la musique?'
Vooral Edward z'n manier van reageren zou gebruikers af en toe best af kunnen schrikken.
Zeker op een forum waar het ledenaantal en gebruik terugloopt, is het misschien goed om in de gaten te houden.
En ik ben helemaal vóór discussie. Maar de vraag was in dit geval niet 'Moet ik de onderkant laten behandelen of niet?' maar 'Waar en welke behandeling?' enz.
Als we nl. zo beginnen, kunnen we elke vraag beantwoorden met 'Koop geen Defender want het is een waardeloze auto die tocht, lekt, roest en andere vage klachten gaat krijgen.'
Just my two cents.