Landmarcs schreef:Weet je wel zeker dat de auto - en in dit geval vooral het chassis - werkelijk "helemaal" in orde is ?
Een Td5 is minimaal 16 en maximaal 25 jaar oud. Tot nu toe zag ik wel eens een gemeen doorgeroest "rear-X-member" maar zo vergaand krokante outriggers kende ik nog niet (ik kijk ook niet overal "onder de rokken")
Even een update. Ik ben bij de mannen van Brooklyn Spares langs geweest om het werk in te laten schatten. Zij vinden het chassis te ver heen en gaan er niet aan beginnen. Er zijn eerder ook al een aantal lelijke reparaties aan de achterkant van het chassis gedaan. En wanneer nu de outriggers vervangen zouden worden, ben je wellicht volgend jaar, of het jaar erop, weer aan de beurt op een andere plek. Dat betekent dat we het toch maar in een keer goed laten doen, en we het chassis laten vervangen door een gegalvaniseerd chassis. Dat zorgt wel voor wat uitdagingen, waar jullie wellicht een antwoord op hebben.
Aangezien de auto nu niet APK gekeurd kan worden, en het chassis pas in juni vervangen kan worden, moet ik de auto schorsen. Voor het vervangen van het chassis moet de auto gelabeld worden door het RDW. En na het vervangen moet het chassisnummer er opnieuw ingeslagen worden. Wat is de beste manier om de auto bij het RDW te krijgen en vervolgens bij de garage waar ze het chassis gaan vervangen? Hebben jullie ervaring met transportbedrijven, aanhanger huur, of iets anders?