Led bar in grille Disco Sport [2014-2019,L550]

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Hubert-Jan

Led bar in grille Disco Sport [2014-2019,L550]

Berichtdoor Hubert-Jan » 29 Jan 2023, 19:27

Voor mijn Disco Sport [2015] ben ik een zoekende naar een led bar, light bar o.i.d. Lijkt me leuk en stoer om flink wat licht te hebben. Ik rijd ook regelmatig in gebieden waar het echt donker is.

Nu is de Sport niet meteen de eerste Land Rover, waarbij je aan een lightbar op het dak (boven voorruit) denkt, maar ook vanwege weerstand, windgeruis, geluid e.d. misschien niet de beste keuze.

Ik zag wat mogelijkheden met kentekenplaat houder (mount) waar eventueel een led-bar op gemonteerd kan worden, maar ook dat wordt als snel een 'lomp' accessoire.

Toen kwam ik een plaatje tegen van een geïntegreerde led-bar in de grille... Iemand bekend met deze oplossing? Wellicht een merk verlichting dat deze light bars in het assortiment heeft of misschien kent iemand het, dan zou ik graag wat meer info wensen. Alvast bedankt voor de reactie.
Bijlagen
image001.jpg
image001.jpg (9.14 KiB) 1256 keer bekeken
Led grill.jpg

Edward

Re: Led bar in grille Disco Sport [2014-2019,L550]

Berichtdoor Edward » 29 Jan 2023, 22:11

Dat wordt waarschijnlijk gewoon de sleuf in de bumperkap opmeten en een lamp van de juiste maat erbij zoeken. Dan de bumperkap demonteren en kijken hoe en waar je een paar nette beugels aan kunt monteren. Vervolgens beugels maken en bedrading leggen. Let goed op waar je stroom vandaan haalt want de canbus is makkelijk in de war te krijgen als je zomaar ergens stroom pakt.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

jbladel

Berichtdoor jbladel » 30 Jan 2023, 00:02

Ik denk dat Edward gelijk gaat hebben mbt het antwoord op jouw specifieke vraag. Een fatsoenlijk beugeltje maken is denk ik de grootste uitdaging, maar moet vast te doen zijn.

Geen idee wat je budget is, en in hoeverre is de Disco Sport hetzelfde als de Disco 5? Ken een aantal mensen die (voor sprinter camper bussen) Lazer hoog in het vaandel hebben.

https://www.lazerlamps.com/disco-5-gril ... n-kit.html
"Yeah could be bigger diameter. Could be different pressure, different tyre construction, different environment. If you’re human then psychology would play a role." - OutbackJoe, 2020

pascal110

Berichtdoor pascal110 » 30 Jan 2023, 08:16

je disco moet genoeg licht geven a fabriek, als je daar aan twijfelt moet je eens in een standaard oud type defender stappen met donker.
denk dat je je dan gelukkig prijst. of is het voor het stoere, je ziet ze bijna niet dus heeft dat niet veel effect, daarbij moet je je afvragen waarom zit daar die gleuf in de bumper, luchtstroom, denk dat ontwerper deze liever dicht had gemaakt, veel strakker, maar open moest maken.

Terug naar “Techniek”