Ik ga over een paar maanden met m'n series IIa een gehuurde caravan trekken van 230 cm breed. Iemand enig idee waar ik de juiste caravanspiegels kan kopen/huren? (( geen zorgen, blijf in NL
Alvast dank voor je reactie..!!!
Vriendelijk groet,
Casper
Edward schreef:Reimo. Die hebben een variant met relatief kleine hoeken aan de bovenkant die in de glasrail vd Serie passen en onder om de deur haken met een kunststof platte haak die met een rubber aan de spiegelhouder zit. Heb ik ook. Beetje zoals deze https://www.reimo.com/nl/10794/caravans ... eurmontage al zijn mijne weer anders en robuuster maar ook alweer 25 jaar oid oud.
Dit ziet er ook wel passend uit: https://www.marktplaats.nl/v/caravans-e ... an-de-auto
Erik Peters schreef:Uit de tijd toen de auto's nog dakgoten hadden stamt de beugel met caravanspiegels die ik heb. Die klik je zo vast in de dakgoot van de auto.
Casper the Ghost schreef:Erik Peters schreef:Uit de tijd toen de auto's nog dakgoten hadden stamt de beugel met caravanspiegels die ik heb. Die klik je zo vast in de dakgoot van de auto.
Dankjewel Erik, heel vriendelijk..!!! Echter helaas heeft mijn series IIa geen dakgoten, is namelijk een softtop.
Mijns inziens kan je vrij gemakkelijk een lat (of een alu-profiel) ergens onder de voorruit fröbelen. Niet mopperen dat dat "niks" is ... als je ziet wat er aan weinig stabiele constructies aangeboden worden/werden dan is een stabiele lat zo gek nog niet. Doe je het "handig" dan kan je de normale spiegels wat wijder laten "kijken", daarmee is de dode hoek ook netjes gedekt.Voor het mooi zitten de binnenranden van de twee spiegels op 2m30 - de breedte van de caravan - dan kan je de spiegels zo afstellen dat je bij rechtuit aan beide zijden netjes rechtuit langs de caravan kan kijken.[/size]
Groeten MarcS
Casper the Ghost schreef: ... wil natuurlijk wel een beetje deftig een sleurhut trekken
Landmarcs schreef:Casper the Ghost schreef: ... wil natuurlijk wel een beetje deftig een sleurhut trekken
Tja ... gouden spiegels en een wengé lat ... dan wordt het best "deftig".
Blijft de vraag of een soft-top Series IIa ooit "deftig" is. Qua deftig kan je beter een RangeRover lenen.
Of misschien een "Amerikaanse slee" ... met wat geluk is die zo breed dat je geen caravanspiegels nodig hebt.
Groeten MarcS
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten