Series IIa caravan-spiegels?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Casper the Ghost

Series IIa caravan-spiegels?

Berichtdoor Casper the Ghost » 27 Jan 2023, 20:11

Hallo allemaal,

Ik ga over een paar maanden met m'n series IIa een gehuurde caravan trekken van 230 cm breed. Iemand enig idee waar ik de juiste caravanspiegels kan kopen/huren? (( geen zorgen, blijf in NL :D

Alvast dank voor je reactie..!!!

Vriendelijk groet,
Casper

Edward

Re: Series IIa caravan-spiegels?

Berichtdoor Edward » 27 Jan 2023, 20:53

Reimo. Die hebben een variant met relatief kleine hoeken aan de bovenkant die in de glasrail vd Serie passen en onder om de deur haken met een kunststof platte haak die met een rubber aan de spiegelhouder zit. Heb ik ook. Beetje zoals deze https://www.reimo.com/nl/10794/caravans ... eurmontage al zijn mijne weer anders en robuuster maar ook alweer 25 jaar oid oud.

Dit ziet er ook wel passend uit: https://www.marktplaats.nl/v/caravans-e ... an-de-auto
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 28 Jan 2023, 10:09

Uit de tijd toen de auto's nog dakgoten hadden stamt de beugel met caravanspiegels die ik heb. Die klik je zo vast in de dakgoot van de auto.
IMG_3330.jpeg
Die zijn natuurlijk nergens meer te koop, maar ik gebruik ze momenteel toch niet, dus Casper, je mag ze wel lenen.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Casper the Ghost

Berichtdoor Casper the Ghost » 28 Jan 2023, 16:33

Edward schreef:Reimo. Die hebben een variant met relatief kleine hoeken aan de bovenkant die in de glasrail vd Serie passen en onder om de deur haken met een kunststof platte haak die met een rubber aan de spiegelhouder zit. Heb ik ook. Beetje zoals deze https://www.reimo.com/nl/10794/caravans ... eurmontage al zijn mijne weer anders en robuuster maar ook alweer 25 jaar oid oud.

Dit ziet er ook wel passend uit: https://www.marktplaats.nl/v/caravans-e ... an-de-auto

Geweldig, dank voor de tip Edward :D

Casper the Ghost

Berichtdoor Casper the Ghost » 28 Jan 2023, 16:36

Erik Peters schreef:Uit de tijd toen de auto's nog dakgoten hadden stamt de beugel met caravanspiegels die ik heb. Die klik je zo vast in de dakgoot van de auto.

Dankjewel Erik, heel vriendelijk..!!! Echter helaas heeft mijn series IIa geen dakgoten, is namelijk een softtop.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 28 Jan 2023, 17:55

Casper the Ghost schreef:
Erik Peters schreef:Uit de tijd toen de auto's nog dakgoten hadden stamt de beugel met caravanspiegels die ik heb. Die klik je zo vast in de dakgoot van de auto.

Dankjewel Erik, heel vriendelijk..!!! Echter helaas heeft mijn series IIa geen dakgoten, is namelijk een softtop.

Misschien een beetje Hobby-Bob (maar dat zijn die aanhaak-spiegels sowieso al gauw) ...
Een lat van (ruim) twee meter met aan de twee uiteinden een goedkope spiegel (afgedankte caravan-spiegels?) en klaar is Casper.
Mijns inziens kan je vrij gemakkelijk een lat (of een alu-profiel) ergens onder de voorruit fröbelen.   Niet mopperen dat dat "niks" is ... als je ziet wat er aan weinig stabiele constructies aangeboden worden/werden dan is een stabiele lat zo gek nog niet. Doe je het "handig" dan kan je de normale spiegels wat wijder laten "kijken", daarmee is de dode hoek ook netjes gedekt.Voor het mooi zitten de binnenranden van de twee spiegels op 2m30 - de breedte van de caravan - dan kan je de spiegels zo afstellen dat je bij rechtuit aan beide zijden netjes rechtuit langs de caravan kan kijken.

Groeten MarcS

Casper the Ghost

Berichtdoor Casper the Ghost » 28 Jan 2023, 18:30

Mijns inziens kan je vrij gemakkelijk een lat (of een alu-profiel) ergens onder de voorruit fröbelen.   Niet mopperen dat dat "niks" is ... als je ziet wat er aan weinig stabiele constructies aangeboden worden/werden dan is een stabiele lat zo gek nog niet. Doe je het "handig" dan kan je de normale spiegels wat wijder laten "kijken", daarmee is de dode hoek ook netjes gedekt.Voor het mooi zitten de binnenranden van de twee spiegels op 2m30 - de breedte van de caravan - dan kan je de spiegels zo afstellen dat je bij rechtuit aan beide zijden netjes rechtuit langs de caravan kan kijken.[/size]

Groeten MarcS

Dankjewel Marc

Ja dat kan ook ... maar wil natuurlijk wel een beetje deftig een sleurhut trekken :D :lol:

Groet Casper

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 28 Jan 2023, 18:50

Casper the Ghost schreef: ... wil natuurlijk wel een beetje deftig een sleurhut trekken

Tja ... gouden spiegels en een wengé lat ... dan wordt het best "deftig".

Blijft de vraag of een soft-top Series IIa ooit "deftig" is.   Qua deftig kan je beter een RangeRover lenen.
Of misschien een "Amerikaanse slee" ... met wat geluk is die zo breed dat je geen caravanspiegels nodig hebt.

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 28 Jan 2023, 20:46

Landmarcs schreef:
Casper the Ghost schreef: ... wil natuurlijk wel een beetje deftig een sleurhut trekken

Tja ... gouden spiegels en een wengé lat ... dan wordt het best "deftig".

Blijft de vraag of een soft-top Series IIa ooit "deftig" is.   Qua deftig kan je beter een RangeRover lenen.
Of misschien een "Amerikaanse slee" ... met wat geluk is die zo breed dat je geen caravanspiegels nodig hebt.

Groeten MarcS

Wengé wordt nooit deftig, hooguit vettig. Maar met een paar houten latten rondrijden is alleen oké als je eigenlijk een fietser bent. :lol: :lol:

Casper mag mijne ook wel lenen maar die liggen ergens in Brabant opgeslagen en ik ben bang dat ie al 5x op reis is geweest voordat ik ze ooit eens terug gevonden heb. :oops: :oops: Gelukkig is het type niet duur en nog gewoon te koop.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

dyngo

Berichtdoor dyngo » 28 Jan 2023, 20:47

Een Hummer H1 ?
Die zijn zo breed als mijn trailer ..

Terug naar “Techniek”