Ter info:
Vroege Range Rovers met het 5 cijferig telwerk worden aangedreven door een plastic tandwieltje.
Als daar een scheur in komt gaat het telwerk de snelheidsmeter tegenhouden.
Leidt tot klakken in de teller en uiteindelijk breken van kabel of telwerk aandrijving.
Dit blijkt heel veel voor te komen (ondermeer bij alle ca 10 reserve telwerken die ik ooit verzameld heb).
Na wat gezoek blijkt een km teller van Triumph spitfire volledig identiek (behalve kabel aansluiting).
Die tandwieltjes blijken vaak wel goed en zo om te zetten.
Voor wie een zelfde probleem heeft.
Km teller Range Rover
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Km teller Range Rover
Da's dan weer een van de ondoorgrondelijke zaken in de Land Rover (of de Britse) automotive historie.
Een schijnbaar gelijke kilometerteller en dan toch een tandwieltje dat bij de een scheurt en bij de ander niet.
Als de "communis opinio" gelijk had zou je verwachten dat ze allemaal stuk gingen.
Groeten MarcS
Een schijnbaar gelijke kilometerteller en dan toch een tandwieltje dat bij de een scheurt en bij de ander niet.
Als de "communis opinio" gelijk had zou je verwachten dat ze allemaal stuk gingen.
Groeten MarcS
Re: Km teller Range Rover
Zit waarschijnlijk in het km-tal.
Spitfires komen weinig over de 100.000.
Dat is bij Range Rovers wel anders.
Overigens een constructiefout.
Te weinig tanden op het wieltje, te diep ingesneden.
Mijlentellers hebben dat probleem niet.
Heb tientallen opengemaakt om twee te repareren ..
(heb de tellerstand nodig voor de LPG)
Spitfires komen weinig over de 100.000.
Dat is bij Range Rovers wel anders.
Overigens een constructiefout.
Te weinig tanden op het wieltje, te diep ingesneden.
Mijlentellers hebben dat probleem niet.
Heb tientallen opengemaakt om twee te repareren ..
(heb de tellerstand nodig voor de LPG)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten