Jannes schreef:Hoe test ik het? Als ik bvb in 4e versnelling 80km/h rij op een vrije baan, en ik geef een "dot" gas om dan direct te lossen, dan blijft hij langer gas geven dan ik dat doe.... Vreeeeeselijk vervelend en in mijn opinie gevaarlijk. Kan niet normaal zijn.
Ik dacht, misschien is het een veelvoorkomend probleem ?
Tja, misschien is het "nomaal", misschien heb je een net iets gevoeliger auto, of ben je zelf "gevoeliger".
Van mijn 2010 "Puma" weet ik dat er na aflevering minstens éénmaal verbeterde software is geladen, wellicht zit daar ook nog iets in.
Anyway, ik denk dat de "test" niet de meest zorgelijke resultaten geeft: Het lijkt op mijn steeds mislukkende pogingen om op een besneeuwde gladde/vlakke weg wielslib te forceren - ook dan geef ik bij een rustig rijdende auto een dot gas, en ook dan merk ik een vertraagde respons (en dus ook het wat langer aanhouden van het extra gas).
In de alledaagse praktijk moet je wellicht even wennen aan het fly-by-wire gaspedaal
(dat van de Td5 is duidelijk meer gewenningsbehoeftig). In de alledaagse praktijk ervaar ik geen problemen: je kan er heel goed mee manoeuvreren etc. Gewoon geen dot gas geven, bij het manoeuvreren zelfs gewoon weinig gas. Ik heb er nooit goed op gelet maar ik denk dat de wat vertraagde respons op een onvriendelijk hobbelend pad ervoor zorgt dat het gas "gladgestreken" wordt.
De enige manier om uitsluitsel te krijgen is het vergelijken van verschillende "Puma's". Of anders eens navraag doen bij iemand die alles weet van het motormanagement: wellicht is er een parameter die aangepast kan worden (ik zou daar voorzichtig mee zijn: een te hoekige respons op het gas is denk ik gevaarlijker als een wat vertraagde).
Groeten MarcS
PS Ik ben niet niemand ... hoogstens ben ik "niemand" in de Alice-in-Wonderland betekenis.