Britpart deluxe stoelen in Series 3
-
Marcel van B
Britpart deluxe stoelen in Series 3
Hallo, Ter vervanging van de oude versleten stoelen in mijn Series 3 uit 1973 heb ik een setje deluxe stoelen van Britpart besteld, voor bestuurder, bijrijder en en in 't midden. De zittingen kunnen mooi weggelegd worden in de metalen frame. Echter onderaan de rugleuning ontbreekt de pin die zich wel in de originele leuning bevindt en waarmee deze leuning op z'n plek wordt gehouden en dat als kantelpunt dient. In de Britpart is wel een gat onder ‘t vinyl voelbaar waar je een bout in zou kunnen schroeven. Na wat online speurwerk kom ik daarvoor de tern ‘pivot bolts’ tegen, maar helaas, die zijn niet bij de Britparts inbegrepen. Heeft iemand wellicht ervaring met deze Britpart rugleuningen of een idee hoe deze 't beste bevestigd kunnen worden? Hartelijk dank voor de reactie alvast. Vriendelijke groet, Marcel
Re: Britpart deluxe stoelen in Series 3
Marcel,
laatst ook een hele set gekocht alleen dan met een cubbybox erbij, echt een aanrader vind ik zelf!
ik heb de rug leuningen ook gewoon met een boutje vast gezet, wel met een borstbout anders beschadig je het gat van het frame.
Groeten Anthony
laatst ook een hele set gekocht alleen dan met een cubbybox erbij, echt een aanrader vind ik zelf!
ik heb de rug leuningen ook gewoon met een boutje vast gezet, wel met een borstbout anders beschadig je het gat van het frame.
Groeten Anthony
-
Marcel van B
Dank voor je reactie, Anthony. In welke van de rugleuning gaten heb je de bouten geschroefd? Er zit 1 voelbaar gat wat hoger en volgens mij 2 gaten onderin op dezelfde hoogte. Op YouTube hoor ik iemand zeggen dat het bovenste gat bedoeld is voor de short wheel base? Groeten, Marcel
Er zijn verschillende zittingframes met hoge en lage scharnierpunten achter. Dus ik kan me voorstellen dat een universeel vervangdeel gaten heeft voor alle varianten frames.
Dus gewoon de gaten pakken die het beste bij jouw frames uitkomen.
Dus gewoon de gaten pakken die het beste bij jouw frames uitkomen.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Marcel,
zover ik weet zat er maar 1 gat per kant in de zittingen die ik heb, had wel de korte versie zonder hoofd steun.
zover ik weet zat er maar 1 gat per kant in de zittingen die ik heb, had wel de korte versie zonder hoofd steun.