Merci Erik! Ik ga sowieso de twee pakkingen vervangen. En de EGR zelf niet moeten opendoen. Is nog goed.
Morgen wat testen. Goeie tip om op te letten!
Erik
LR4 2.7 TDV6 DPF forced regeneration dongle
Re: LR4 2.7 TDV6 DPF forced regeneration dongle
Disco 4 2010, Triumph spitfire MK3 ‘68, MB E200d W213, 230CE C123 ‘82
Re: LR4 2.7 TDV6 DPF forced regeneration dongle
kwam deze ergens tegen voor disco 4 voor 60 euro kan eigenlijk niet maar wie weet het staat er wel dpf
http://www.autelstore.co.uk/wholesale/a ... anner.html
https://www.auteltech.com/autelcms/u/cm ... 31khfb.pdf
http://www.autelstore.co.uk/wholesale/a ... anner.html
https://www.auteltech.com/autelcms/u/cm ... 31khfb.pdf
Re: LR4 2.7 TDV6 DPF forced regeneration dongle
Amai. Daaarmee zou geforceerde regeneratie ook moeten kunnen. Als de EGR kleppen goed functioneren, staat erbij.
Voor dat geld… eens wat meer over opzoeken.
Merci Pascal!
Voor dat geld… eens wat meer over opzoeken.
Merci Pascal!
Disco 4 2010, Triumph spitfire MK3 ‘68, MB E200d W213, 230CE C123 ‘82
Re: LR4 2.7 TDV6 DPF forced regeneration dongle
EGR klep (deels) open gemaakt en zo goed mogelijk gereinigd. Ik kon die niet helemaal uit elkaar halen. Maar wel verdraaien en openen via de achterkant waar electronische aansturing zit. Door dat stuk te verwijderen. Ten rade gegaan bij buur die heel ervaren garagist is. Die zei dat wanneer er geen foutmelding komt voor EGR dat dat de regeneratie niet kan belemmeren. En zelfs een kleine opening van de klep, wat niet het geval is, ook niet. Alle parameters moeten goed zijn om regeneratie op te starten. Hij wees me ook op de motortemperatuur die hoog genoeg moet zijn. Andere start het proces niet op. Ik ga paar nieuwe pakkingen voor de EGR bestellen en alles terug monteren. Goede testrit maken en alles grondig uitlezen, met oog voor motortemperatuur. Als alles goed blijkt, ga ik naar DPF specialist en laten cleanen. Uiteraard laten nazien of het teveel aan ophoping de oorzaak is of iets anders.
Wat een gedoe dat EGR- DPF systeem…
De job op zich ging heel goed. Alles kwam vanzelf los… oef
Erik
Wat een gedoe dat EGR- DPF systeem…
De job op zich ging heel goed. Alles kwam vanzelf los… oef
Erik
Disco 4 2010, Triumph spitfire MK3 ‘68, MB E200d W213, 230CE C123 ‘82
Re: LR4 2.7 TDV6 DPF forced regeneration dongle
Ik heb daarstraks mijn dpf eronderuit gehaald en binnengebracht voor reiniging bij Buchli. Volgende week terug. Hopelijk is hij nog te redden. Met het blote oog zowel voor als achter geen vervuiling of slijtage te zien, maar dat wil niets zeggen. Nadien ga ik alles trachten uit te lezen en diagnostiseren. Ik heb ergens gezien om werkplaatshandboek te kunnen kopen in pdf voor 15 eur. Daar zullen de juiste waarden wel in terug te vinden zijn. Moest er dan toch andere oorzaak zijn dan moet het naar boven komen. Ik ga niet wachten tot hij terug verzadigd is.
Erik,
Erik,
Disco 4 2010, Triumph spitfire MK3 ‘68, MB E200d W213, 230CE C123 ‘82
Re: LR4 2.7 TDV6 DPF forced regeneration dongle
Vandaag gereinigde DPF terug afgehaald. Positief is dat hij nog goed is, anderzijds kan het niet de oorzaak zijn van niet regeneren. Want hij was helemaal niet te vol / verzadigd. Dus de oorzaak moet waarschijnlijk elders gezocht worden.
Vraag: ik zou nu een DPF reset moeten doen omdat dit hetzelfde is dan een nieuwe steken. Maar vrees dat mijn icarsoft v2 deze functie niet heeft. Ik lees ook dat er een geforceerde regeneratie op moet volgen, na de reset. Iemand ervaring? Dan zal ik er toch mee wegmoeten naar garagist…
Erik
Vraag: ik zou nu een DPF reset moeten doen omdat dit hetzelfde is dan een nieuwe steken. Maar vrees dat mijn icarsoft v2 deze functie niet heeft. Ik lees ook dat er een geforceerde regeneratie op moet volgen, na de reset. Iemand ervaring? Dan zal ik er toch mee wegmoeten naar garagist…
Erik
Disco 4 2010, Triumph spitfire MK3 ‘68, MB E200d W213, 230CE C123 ‘82
Re: LR4 2.7 TDV6 DPF forced regeneration dongle
Ok jongens. Job done! Gereinigde DPF terug gemonteerd, foutmelding ‘dpf vol’ kwam vrij snel terug op de dash. Dan met icarsoft v2.0 ingegeven dat DPF vervangen is door nieuwe. Dat is nodig om regeneratiecyclus terug te verlengen. Ik bedoel daarmee na hoeveel km regeneratie moet starten. Dat kort in naarmate er steeds meer as (residu van verbrand roet) opstapelt in de DPF.
Daardoor werd meteen de foutmelding gewist. Dan de wagen gaan warm rijden. En alle waarden lijken mij goed. Temperatuur vóór de DPF ging flink boven 500 graden bij constant 70 km/u. Enkel bedenking bij de stand van de EGR die beiden constant op 5.00% opening staan. Dat is in mijn geval gesloten toestand want heb dat getest toen ik hem reinigde…, iemand die ervaring heeft met meetwaarden van de EGR? En beiden doen ze hetzelfde… mogelijk waarden terugbrengen naar nul percent door reset. Dat kan mijn icarsoft althans niet. Ik vind er ook nergens goede info over op het web.
Erik
Daardoor werd meteen de foutmelding gewist. Dan de wagen gaan warm rijden. En alle waarden lijken mij goed. Temperatuur vóór de DPF ging flink boven 500 graden bij constant 70 km/u. Enkel bedenking bij de stand van de EGR die beiden constant op 5.00% opening staan. Dat is in mijn geval gesloten toestand want heb dat getest toen ik hem reinigde…, iemand die ervaring heeft met meetwaarden van de EGR? En beiden doen ze hetzelfde… mogelijk waarden terugbrengen naar nul percent door reset. Dat kan mijn icarsoft althans niet. Ik vind er ook nergens goede info over op het web.
Erik
Disco 4 2010, Triumph spitfire MK3 ‘68, MB E200d W213, 230CE C123 ‘82
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: LR4 2.7 TDV6 DPF forced regeneration dongle
Als ik het goed begrijp zat de DPF niet vol ook al gaf de 'auto' dat aan, na een xxx aantal malen regenereren.
Dan had je met de icarsoft misschien direct kunnen ingeven dat er een nieuwe DPF geplaatst was. Mogelijk was 'alles' dan weer goed (geen melding meer).
Alleen had je dan de EGR kleppen niet gereinigd.
En ten aanzien van de EGR waarden zou je eigenlijk de icarsoft opnieuw moeten kunnen kalibreren (zo dat wordt aangegeven dat ze 100% dicht zitten).
Groet,
Erik.
Dan had je met de icarsoft misschien direct kunnen ingeven dat er een nieuwe DPF geplaatst was. Mogelijk was 'alles' dan weer goed (geen melding meer).
Alleen had je dan de EGR kleppen niet gereinigd.
En ten aanzien van de EGR waarden zou je eigenlijk de icarsoft opnieuw moeten kunnen kalibreren (zo dat wordt aangegeven dat ze 100% dicht zitten).
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Re: LR4 2.7 TDV6 DPF forced regeneration dongle
Hey Erik. Hij zat wel degelijk vol genoeg om te moeten regenereren, maar dat deed hij niet. Een geforceerde regeneratie had idd waarschijnlijk voldoende geweest. De EGR kan met icarsoft v2 niet gereset. Toch niet gevonden.
Er werd 63 gram stof en as verwijderd. De weerstand was dikwijls enkele malen hoger bij anderen die binnen kwamen voor reiniging, zei de man.
Erik
Er werd 63 gram stof en as verwijderd. De weerstand was dikwijls enkele malen hoger bij anderen die binnen kwamen voor reiniging, zei de man.
Erik
Laatst gewijzigd door ErikDisco op 14 Dec 2022, 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Disco 4 2010, Triumph spitfire MK3 ‘68, MB E200d W213, 230CE C123 ‘82
Re: LR4 2.7 TDV6 DPF forced regeneration dongle
Analyse
Disco 4 2010, Triumph spitfire MK3 ‘68, MB E200d W213, 230CE C123 ‘82
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten