Hallo,
Iemand ervaring diagnose apparatuur die werkt om geforceerde regeneratie van DPF te activeren?
Ik kocht onlangs iCarsoft LR V2.0. Die zou dat kunnen volgens de advertentie maar dat kan het niet!
Ik kwam dit tegen. Enkel te gebruiken voor DPF forced regeneration. En dat tijdens rijden en niet stationair wat me gezonder lijkt.
https://www.diagnostic-associates.com/products/da-dongle-dpfdr-jaguar-land-rover-dpf-dynamic-regeneration-device
Iemand ervaring of andere betaalbare tips?
Erik
LR4 2.7 TDV6 DPF forced regeneration dongle
LR4 2.7 TDV6 DPF forced regeneration dongle
Disco 4 2010, Triumph spitfire MK3 ‘68, MB E200d W213, 230CE C123 ‘82
Re: LR4 2.7 TDV6 DPF forced regeneration dongle
De Nanocom is nog steeds mijn favoriet. Daarmee kan eigenlijk alles wat met de apparatuur die de dealert gebruikt ook. Voor Range 322 hebben we hier ook een universeel obd apparaat en dat is toch gewoon behelpen tov een Nanocom.
https://www.nanocom-diagnostics.com/shop/product/ncom44
https://www.nanocom-diagnostics.com/shop/product/ncom44
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Bedankt Edward,
Ik zie dat die 583 eur kost en zou van Cyprus komen dus dat is EU. Anders komt er nog helft bij aan invoerrechten en opnieuw BTW.
Deze is wel wat duurder maar idd niet te duur als je er echt alles mee kan.
Ik neem het in overweging.
Erik
Ik zie dat die 583 eur kost en zou van Cyprus komen dus dat is EU. Anders komt er nog helft bij aan invoerrechten en opnieuw BTW.
Deze is wel wat duurder maar idd niet te duur als je er echt alles mee kan.
Ik neem het in overweging.
Erik
Het is serieus geld idd. Maar net zoals we vroeger een doppenset, steek- en ringsleutels, tangen, momentsleutel, etc kochten is het nu gewoon zo dat als je zelf wat wilt kunnen je bij je nieuwe auto een OBD computer nodig hebt.
En hoewel een universeel protocol is het toch vaak merkspecifiek. Bij mijn dagelijkse VW had ik ook een andere nodig dan al in de la lag....
En hoewel een universeel protocol is het toch vaak merkspecifiek. Bij mijn dagelijkse VW had ik ook een andere nodig dan al in de la lag....
Edward van Vugt
En kan je daarmee de regeneratie starten al rijdend en / of bij stilstand in neutraal zodat hij zelf alles regelt?
Erik
Erik
Net antwoord gekregen van blackbox solutions: The DPF regeneration function is not covered by Nanocom Evolution.
Dus verder zoeken naar een geschikt device. Iemand tips??
Ondertussen eens diagnose doen van het functioneren van de EGR kleppen. Want als die niet sluiten, zal het proces ook niet opstarten.
Bij koude motor zijn ze 5% geopend. Bij warme motor en constante snelheid zouden ze moeten verder openen. En voor tweede keer na elkaar JLM cleaner in de tank toevoegen…
Erik
Dus verder zoeken naar een geschikt device. Iemand tips??
Ondertussen eens diagnose doen van het functioneren van de EGR kleppen. Want als die niet sluiten, zal het proces ook niet opstarten.
Bij koude motor zijn ze 5% geopend. Bij warme motor en constante snelheid zouden ze moeten verder openen. En voor tweede keer na elkaar JLM cleaner in de tank toevoegen…
Erik
Net even wat gemeten. Geen idee over de waarden. Maar sensor 2 meer wel niets op, leidt ik eruit af. Zou het kunnen dat zomaar een sensor niet werkt en daardoor mijn regeneratie niet op wil starten?
Net even wat gemeten. Geen idee over de waarden. Maar sensor 2 meer wel niets op, leidt ik eruit af. Zou het kunnen dat zomaar een sensor niet werkt en daardoor mijn regeneratie niet op wil starten?
Volgende foto
Weet te weinig van een D4 maar de egr kleppen moeten volgens mij gewoon 100% sluiten. Geen signaal is meestal idd geen proces dat signaal gestuurd is. Daar zou ik eerst naar kijken en dan naar de egr kleppen.
Edward van Vugt