internet module 2022 defender 110

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Savarona
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 Nov 2022, 15:16

Re: internet module 2022 defender 110

Berichtdoor Savarona » 25 Nov 2022, 21:54

Wellicht wel goed om nog even te vermelden.

Kimman vertelde mij dus dat deze auto zonder e-sim is afgeleverd.
Bij mij klonk dat zeer onwaarschijnlijk. En ben toen zelf op zoek gegaan naar een antwoord.
Ik heb me bij Landrover customer care gemeld.
Direct hebben ze er een case van gemaakt en werd ik dagelijks up to date gehouden van de ontwikkelingen.
Wat blijkt is dat bij eerste gebruik van een voertuig de e-sim geactiveerd dient te worden door TATA.
Daar dit voertuig nog geen eigenaar had heeft de dealer dit waarschijnlijk nooit gedaan.
Ik heb heel simpel een link gekregen met een ID verificatie en na het doorlopen van dat traject sprong opeens de 4G in de auto aan.

Ok wat hebben we eraan? In ieder geval heb ik nu een google Earth kaart met 3D gebouwen en ander geinig spul zoals Alexa.

Maar het punt is dat wanneer iets even lastiger is dan de dagelijkse routine direct wordt afgekapt met een lulmoes en zoek het maar uit.
Ondanks dat ik zelf met wat simpel nadenken de richting aangeef waar ze het wellicht zouden kunnen proberen te vragen.

Nu ben ik nog bezig met de airco. Dat zijn ze bij LRCC ook aan het uitzoeken.

Zeer goede ervaring dus met LR customer care. En iets minder met Kimman.

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: internet module 2022 defender 110

Berichtdoor Landmarcs » 25 Nov 2022, 23:34

Savarona schreef:Zeer goede ervaring dus met LR customer care. En iets minder met Kimman.

Tja ... een paar pagina's terug vroeg ik al naar de ervaringen met Kimman, en suggereerde ik dat een andere/betere dealer wellicht een beter antwoord zou kunnen geven.   Ik had een dealer - de dealer waar de auto gekocht was - die ondanks herhaald vragen vol hield dat mijn auto geen EKA-code had ... een andere, betere dealer kon die EKA-code gewoon opzoeken - deze andere dealer loste ook ongeveer alle (en nog wat meer) garantieproblemen op die de oorspronkelijke dealer niet opgelost kreeg.

Overigens mooi dat er tegenwoordig LR Customer Care is, vroeger had je met wat pech een dealer die zei: "Who cares?".

Groeten MarcS

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: internet module 2022 defender 110

Berichtdoor Edward » 26 Nov 2022, 18:40

Landmarcs schreef:Overigens mooi dat er tegenwoordig LR Customer Care is, vroeger had je met wat pech een dealer die zei: "Who cares?".

Groeten MarcS


Dat moet ook wel want alle goeie dealers hebben ze weggejaagd en alleen de ketens zijn over. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: internet module 2022 defender 110

Berichtdoor Landmarcs » 26 Nov 2022, 20:27

Edward schreef:
Landmarcs schreef:Overigens mooi dat er tegenwoordig LR Customer Care is, vroeger had je met wat pech een dealer die zei: "Who cares?".

Dat moet ook wel want alle goeie dealers hebben ze weggejaagd en alleen de ketens zijn over. :lol: :lol:

Ja, Ja ... ik vrees de dag dat mijn huidige dealer - wellicht een van de allerlaatsten die nog personeel heeft met hart voor de zaak en voor de klant - er mee ophoudt een goede dealer te zijn.

Ze zijn al verhuisd, en ook overgenomen door weer een nieuwe keten ... dus doe ik er denkelijk goed aan, voor het te laat is, de privé-contactgegevens van de goede monteurs aan de anonimiteit te ontfutselen.   Waarschijnlijk zag Rob S. de bui al langer hangen en was dat een van de redenen om naar de warmste kusten van dat grote eiland terug te keren.

Groeten MarcS

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: internet module 2022 defender 110

Berichtdoor Edward » 26 Nov 2022, 20:56

Helaas is dat de trend van nu. De VW dealert hier in het dorp werd overgenomen door een grotere. Vervolgens verdween de vestiging compleet. Dorp verderop is de verkoop verdwenen en leveren ze alleen onderdelen en onderhoud. Dus als ik een nieuwe zou willen (wat never nooit meer gaat gebeuren. Nieuwe: levertijd twee jaar. De 2e handse had ik binnen 24 uur thuisgebracht kunnen krijgen ware het niet dat ik 3 km niet te ver vond om hem zelf op te pikken.) dan moet ik naar een stad 40minuten rijden verderop.

Ben er met een maat geweest en ook daar werd duidelijk dat je met 2 uurtjes thuisstudie meer weet dan de "specialist", stond op z'n naamkaartje, echt waar. Merken roepen allemaal dat ze meer "online" willen verkopen maar een fatsoenlijke configurator bouwen lukt de meesten nog niet.......

Service, klantenbinding en klantgerichtheid zijn sowieso begrippen uit een heul ver verleden....... :(
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: internet module 2022 defender 110

Berichtdoor Landmarcs » 26 Nov 2022, 22:12

Edward schreef:...... ook daar werd duidelijk dat je met 2 uurtjes thuisstudie meer weet dan de "specialist", stond op z'n naamkaartje, echt waar. Merken roepen allemaal dat ze meer "online" willen verkopen maar een fatsoenlijke configurator bouwen lukt de meesten nog niet.......

Tja, de beste "configurator" is mijns inziens nog steeds gewoon een folder met een degelijk overzicht van de opties.
Volgens mij zijn die "configuratoren" ontworpen door de afdeling verkoop. Ze proberen je zo veel mogelijk vinkjes te laten zetten.
In de tijd van de "oude" Defender kon je - zo bleek - gewoon alle opties los bestellen (dwz. sommige waren dan gekoppeld).   Als ik toen ik de mijne bestelde nog iets betere folder-info had gehad had LandRover mij waarschijnlijk nog wat meer kunnen verkopen.

En dan wat betreft de kennis van de verkoop-specialisten: Da's niks nieuws. Toen ik in 1999 mijn serieuze aankoop-ronde langs een paar verschillende dealers deed was de info die ik kreeg tranentrekkend: met een heel klein beetje thuiswerk wist je als koper al meer en beter, de "specialist" ging - als het een goede was - in de werkplaats navraag doen, als het een gewone "specialist" was dan zei ie maar wat.*

 *  Ik vroeg ze allemaal naar 1º een toerenteller, 2º een extra 12V aansluiting en 3º naar het hoe en wat met 4x4 en sneeuwkettingen.   De meest eerlijke - waar ik de uiteindelijk auto kocht - zei later dat ie zich vergist had mbt de sneeuwkettingen: slechts 2 kettingen op een 4x4 is geen aanrader.   Wellicht had ik zelfs nog een tweede set gekregen als ik het strategisch uitgespeeld had (ik was toentertijd nog te netjes, ik wist immers zelf vooraf al beter).

Groeten MarcS

pascal110
Berichten: 406
Lid geworden op: 20 Jun 2019, 22:44

Re: internet module 2022 defender 110

Berichtdoor pascal110 » 27 Nov 2022, 08:44

maar begrijp dingen niet helemaal. je hebt de auto in italie gekocht, nu verwacht je dat kimman het oplost. ????

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: internet module 2022 defender 110

Berichtdoor Landmarcs » 27 Nov 2022, 10:46

pascal110 schreef:maar begrijp dingen niet helemaal. je hebt de auto in italie gekocht, nu verwacht je dat kimman het oplost. ????

Dat is wat de garantie je belooft ... garantie-problemen worden door om het even welke dealer opgelost.

De praktijk is weerbarstig, in de meeste gevallen zal een vreemde dealer je op z'n best verder helpen ... het kom maar hier dan lossen we de losse eindje van een ander op is niet per se de gewoonste zaak van de wereld.   Toch komt dat laatste voor: ik bleef met mijn (old) Defender tegen onbegrip (en wellicht onwil en/of onkunde) bij de dealer aanlopen - toen ik na ± 2 jaar eens informeerde bij een andere, gerenommeerde, dealer zei men daar "Kom maar langs, laat de auto maar een paar dagen hier, dan gaan wij kijken wat we kunnen doen.".   Na die paar dagen had men ongeveer alles opgelost (ook die EKA-code waarvan de eerdere/verkopende dealer zei dat die er noet op zat) - dat wat niet opgelost was was nu eenmaal het afwerkingsniveau - en ze hadden ook nog een paar gebreken gevonden die mij nog niet opgevallen waren.   Je begrijpt dat ik blij was dat ik eindelijk een paar monteurs trof die hun werk met aan authentiek eergevoel deden.
En ... dit was een slimme zet van deze nieuwe "vreemde" dealer: Ik ga er nog steeds naar toe, de moeite die ze om te beginnen geïnvesteerd hebben verdient zicht terug (ja, ze zijn niet goedkoop, maar ze doen in ieder geval wel het werk dat op de rekening staat met liefde voor de auto, betrouwbaar en goed).

Groeten MarcS

PS   Dit bovenstaande is dus ook de reden waarom ik herhaald een boodschap geef in de geest van: "Je hebt dealers en dealers, een willekeurige dealer is niet per se een goede ..." .

Barwaut
Berichten: 133
Lid geworden op: 12 Dec 2019, 16:19

Re: internet module 2022 defender 110

Berichtdoor Barwaut » 27 Nov 2022, 11:58

Ben dan wel benieuwd met welke dealer jij zo'n goede ervaringen hebt? :)
Voorheen Series III en Freelander2, nu weer een 1982 Series III 109 Station Wagon en een FR2 benzine, auto.

Ron63
Berichten: 1504
Lid geworden op: 02 Feb 2009, 18:02

Re: internet module 2022 defender 110

Berichtdoor Ron63 » 27 Nov 2022, 13:05

Barwaut schreef:Ben dan wel benieuwd met welke dealer jij zo'n goede ervaringen hebt? :)


Degene waar ik dan weer minder enthousiast over ben :lol:

Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten