Kenners en ervaringsdeskundige ,
Ik zie weer dagelijks een olievlekje onder de auto.
De voorkant van het blok is wat smerig, maar achter de krukaspoelie lijkt dat juist mee te vallen.
Naast de brandstofdrukregelaar zijn kunststof slangen nat. Maar waar dat vandaan komt??
Onder de oliefilters is het smerig.
Is er iemand die zo kan zeggen wat dit is? Achterzijde blok is schoon en droog.
bedankt!
Johan
td5 notoire punten van lekkage
-
JohanFreelander
-
Landmarcs
Re: td5 notoire punten van lekkage
Dag Johan,
Ik heb al ruim 12 jaar geen Td5 meer (jammer) ... maar wellicht is het meest notoire punt mbt de olie-lekkage wel het kleppendeksel. Verder is (ook) het geringe koppel waarmee de schroefjes van de olie-rotor een notoir "puntje".
Groeten MarcS
Ik heb al ruim 12 jaar geen Td5 meer (jammer) ... maar wellicht is het meest notoire punt mbt de olie-lekkage wel het kleppendeksel. Verder is (ook) het geringe koppel waarmee de schroefjes van de olie-rotor een notoir "puntje".
Groeten MarcS
Een Td5 is op z'n jongst 16 jaar oud en maximaal 23 jaar. Dus notoire olielekken zijn iedere o-ring en keerring die nog origineel is. Kwestie van goed schoonmaken en de oorsprong proberen te ontdekken.
Alle keerringen en pakking vernieuwen is best een klusje dus beter maar de lekkages opsporen. Maar qua olielekken kan ik eigenlijk geen standaard dingen noemen anders dan het kleppendeksel en de doppen vd nokkenas.
Buiten de bedrading vd verstuivers uiteraard
Alle keerringen en pakking vernieuwen is best een klusje dus beter maar de lekkages opsporen. Maar qua olielekken kan ik eigenlijk geen standaard dingen noemen anders dan het kleppendeksel en de doppen vd nokkenas.
Buiten de bedrading vd verstuivers uiteraard
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
JohanFreelander
Dank heren!
Ga maar een aan de slag met de stoomcleaner....
Groet Johan
Ga maar een aan de slag met de stoomcleaner....
Groet Johan
Defender 130 2002
ontvetter en dan stoomcleaner, dat had je al lang gedaan moeten hebben, anders weet je niet waar het lekt.
kleppendeksel komt het meest voor , simpel omdat men aan de schroeven de rubberendopjes niet vernieuwd, waardoor de klepdekselpakking niet meer genoeg aangedrukt wordt. oplossing ook de rubberdopjes vernieuwen, of een dun ringetje bij leggen, is uitteraard niet zoals het moet, maar zeker niet de busjes korter maken.
kleppendeksel komt het meest voor , simpel omdat men aan de schroeven de rubberendopjes niet vernieuwd, waardoor de klepdekselpakking niet meer genoeg aangedrukt wordt. oplossing ook de rubberdopjes vernieuwen, of een dun ringetje bij leggen, is uitteraard niet zoals het moet, maar zeker niet de busjes korter maken.