Edward schreef:Maar een Td5 heeft toch standaard een stabi voor?
Nee ... stabilisatorstangen zijn bij een Td5 niet standaard, althans niet bij de 110.
Bij de 90 was het "standaard" bij sommige uitvoeringen, bij de 110 denkelijk alleen bij de Heavy-Duty, en de 130 was een verlengde Heavy-Duty, dus bij de 130 was het gewoon.
Zolang je de auto niet topzwaar laadde was het zo erg niet: Mijn trouwe oude blauwe Td5 ging gewoon wat "dynamischer" door de bocht.
De "Puma" stonden in de 2010 folder voor de HardTop de stabilisatorstangen ook nog alleen voor de Heavy-Duty genoemd.
Ik kreeg die stangen wel, ik kreeg - op veel fronten - een 2011 model, ook al was ie nog voor de zomervakantie in Solihull in elkaar geschroefd. Je begrijpt dat ik alles wat ik miste alsnog bij de dealer heb gehaald.
Anyway, we zijn het al weer eens: Alleen achter een stabilisatorstang is doodeng.
Overigens kan je de voor-stabilisatorstang waarschijnlijk gemakkelijk scoren omdat die ook op RRC en Disco I gemonteerd zaten.
Er zijn al heel wat Disco's I gesloopt ... je moet even opletten dat ze die stang dan niet bij het oud ijzer zetten - er is natuurlijk meer vraag naar assen en motorblokken.
Groeten MarcS
PS Ik ben het ook al eens mbt de klassieke Defender en de keuzes die je zal moeten maken
(tevens deel ik je mening over de New Defender: da's kostbaar en geniaal valsspelen)