Edward schreef:Vering is gewoon wetenschap. Wat weegt de wagen? Per as is belangrijk, per wiel is alleen echt interessant als je gaat racen. Je kunt er op een Defender namelijk niks mee.
Per wiel wegen kan in dit specifieke geval nuttig zijn: Koen klaagt over links-achter 4 cm lager. Is dat dan omdat links-achter zo enorm veel meer gewicht te dragen heeft of zijn de veren ongelijk en daarmee de schuldige.
Auto gematigd laden (dan wel de watertank vullen), met de AirLift recht zetten en dan kijken of links-achter werkelijk meer gewicht draagt. Het alternatief is een schroefveer die "moe" is of werkelijk verschillend en/of fout; in dat geval maakt de AirLift het tekort goed.
Ik heb zo mijn bedenkingen: 4 cm is erg veel, op basis van de "zware" veerconstante van de tweetraps veren komt 4 cm overeen met bijna 300 kilo ... da's een fors links-rechts-verschil (neem je alleen de "lichte" veerconstante dan zit je tegen de 200 kilo aan).
Groeten MarcS