Goedemiddag Landrover minded people ik zoek iemand in de buurt van Amsterdam die een stuurtrek poulie / poelie trekkerset heeft om een Defender (Puma) stuur eraf te halen?
Ik moet mijn richtaanwijzer schakelaar vervangen (ADJ131402) maar het stuur moet eraf en met moertje losdraaien en met rubber hamer onder het stuur slaan lukt het niet.
Ik hoor graag van jullie.
Groet
Hildo
Stuurwiel verwijderen
- Erik Peters
Re: Stuurwiel verwijderen
De knieën onder het stuur en 'op spanning zetten', vervolgens met de vuisten links en rechts op het stuurwiel slaan. De centrale moer niet helemaal verwijderen, dan krijg je het stuur niet in het gezicht mocht deze losschieten.
Een methode die bij sommige mensen werkt!
Groet,
Erik.
p.s. Vermoedelijk is het nog hetzelfde stuurwiel als bij een 300 Tdi of Td5. De twee gaatjes met schroefdraad, links en rechts van de centrale moer, is dan geen metrische schroefdraad, maar UNF. Voor het geval je zelf een soort van trekker wilt maken.
Een methode die bij sommige mensen werkt!
Groet,
Erik.
p.s. Vermoedelijk is het nog hetzelfde stuurwiel als bij een 300 Tdi of Td5. De twee gaatjes met schroefdraad, links en rechts van de centrale moer, is dan geen metrische schroefdraad, maar UNF. Voor het geval je zelf een soort van trekker wilt maken.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht