Hoes voor Series 3

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Marcel van B

Hoes voor Series 3

Berichtdoor Marcel van B » 11 Jul 2022, 07:36

Hallo, Ik overweeg om een beschermende buitenhoes voor onze Series 3 aan te schaffen. Heeft iemand tips voor wat betreft merk, fabrikant, leverancier? BVD. Vriendelijke groet, Marcel

Barwaut

Re: Hoes voor Series 3

Berichtdoor Barwaut » 11 Jul 2022, 08:43

Ik heb een hoes voor mijn 109 laten maken die alleen over de bovenkant gaat.
Tot en met gegalvaniseerde horizontale deurlijsten.
Zo doende is de hoes nog handelbaar en de belangrijkste delen staan droog.
Erg blij mee en werkt goed, geen condensatie.
Heb wel de duurste laten maken die mogelijk was, dus erg goede kwaliteit bootcanvas en nu al weer ruim twee jaar in gebruik.

Helaas weigert deze site foto's.
Elders hosten heb ik nu even geen tijd voor.
Voorheen Series III en Freelander2, nu weer een 1982 Series III 109 Station Wagon en een FR2 benzine, auto.

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 11 Jul 2022, 09:17

@ Barwout. Misschien de foto's verkleinen. (niet groter dan 1000 x 1000 pixels).

Marcel, een paar maand geleden heb ik voor mijn VW T3 Caravelle een 'bushoes' aangeschaft. Nog niet gebruikt omdat ik momenteel met de bus rij, aangezien de Td5 een nieuwe achterbalk krijgt (en in de werkplaats staat).
Die (grijze) hoes heb ik besteld bij Laudershop.nl en is van het merk Mobile Garage en zit in een draagtas/opbergzak. Kosten inclusief verzending nog geen € 90,-.
Misschien past zo'n hoes ook wel op een 109. Mijn VW bus en mijn 110 zijn ongeveer even lang en hoog.

Groet,

Erik
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Edward

Berichtdoor Edward » 11 Jul 2022, 09:41

Het belangrijkste van zo'n hoes is dat de wagen redelijk op de wind staat zodat er geen condensatie ontstaat. Anders doet het meer kwaad dan goed.

Ik heb er een voor onze stationsfiets, een Corsaatje die regelmatig geschorst binnen staat, en dat is een willekeurige van internet. Omdat het alleen voor binnen is en alleen tegen stof en vuil is dat prima maar zeker geen aanrader.

Dus goed vergelijken is zeker de moeite waard!
Laatst gewijzigd door Edward op 11 Jul 2022, 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 11 Jul 2022, 13:30

Edward schreef:Het belangrijkste van zo'n hoes is dat de wagen redelijk op de wind staat zodat er geen condensatie ontstaat. Anders doet het meer kwaad dan goed.
Dat geloof ik graag.
De hoes zou ademend zijn volgens de fabrikant, waarbij wordt opgemerkt dat het voertuig wel schoon dient te zijn voordat de hoes eroverheen gaat.

Daar waar mijn VW bus dan geparkeerd staat (en geschorst), waait het altijd (zelfs bij windstil weer :lol: :lol: ).

Groet,

Erik
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Barwaut

Berichtdoor Barwaut » 12 Jul 2022, 08:31

Zo iets... :)
Bijlagen
DSC_0001_BURST20201020105805285.JPG
Voorheen Series III en Freelander2, nu weer een 1982 Series III 109 Station Wagon en een FR2 benzine, auto.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 12 Jul 2022, 12:10

Barwaut schreef:Zo iets... :)

Ziet er goed uit.

Het mooist is het denkelijk wanneer de hoes met wat ruimte om de carrosserie hangt.
Nog mooier is een "plafond" dat bekleed is met een anti-condens-laag.
Goederenwagens waarin staalrollen/coils (voor de autoindustrie) worden vervoerd hebben soms een dergelijke voorziening, dan hoeven de eerste meters staalplaat niet weggegooid te worden.   O ja, bij de huiven gebruiken ze ook een ^ vorm om de condens zijdelings af te voeren.

Groeten MarcS

otto64

Berichtdoor otto64 » 12 Jul 2022, 14:00

Een full lengt dicht (uitschuifbaar) roofrack kan ook. Heb je altijd je carport bij je. :idea:

Edward

Berichtdoor Edward » 12 Jul 2022, 16:16

otto64 schreef:Een full lengt dicht (uitschuifbaar) roofrack kan ook. Heb je altijd je carport bij je. :idea:

Zoiets heb ik in Italië eens gezien. Geen roofrack maar een licht alu frame met een zeil erop gemonteerd op twee Thule dragers. Dat werd op het dak gelegd en dan aan de zij, voor en achterkant een zeiltje omlaag gerold en met de befaamde tentlussen aan elkaar geregen.

Op zich briljant voor winterstalling oid maar net teveel werk om voor een weekend oid te doen.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Barwaut

Berichtdoor Barwaut » 13 Jul 2022, 08:47

Landmarcs schreef:
Barwaut schreef:Zo iets... :)

Nog mooier is een "plafond" dat bekleed is met een anti-condens-laag.

Ik maak eigenlijk nooit condens mee, en controleer dat regelmatig.
Alleen na een echte stortbui kan het wel eens zo zijn.
Maar dan nog, dat is dan op het dak, de verticale delen hebben nooit condens.
En als het dak niet eens tegen een beetje condens zou kunnen een dag of wat dan weet ik het ook niet meer.

Ik vind het veel belangrijker dat er geen sloten water langs de ramen de deuren in loopt en dat het voorframe (? bulkhead) droog staat.

Terug naar “Techniek”