Op mijn Santana Serie 3 heb ik deze ruitenwisser motor:
Helaas doet hij het vaak niet, en branden de zekeringen vaak door als ik hem aan heb gesloten.
Ik heb dus het vermoeden dat er kortsluiting op zit.
Zoals op de foto te zien is heb je links een aansluiting met (1), daarnaast (2) en daaronder (3).
Wanneer ik het contact aanzet staat er stroom op de kabel die gekoppeld is aan (2).
Echter komt er dan ook direct stroom te staan op de (1). Is dit gewenst, of duit dit op kortsluiting.
(3) en ook een punt achterop de motor loopt naar de -
Ik wilde hem demonteren, maar de kabel van de wissers lijkt eraan vast te zitten. Ben dus bang dat ik daarvoor het dashboard eruit moet halen.
Kortsluiting in ruitenwisser motor?
Kortsluiting in ruitenwisser motor?
Land Rover Series III - 1974
Re: Kortsluiting in ruitenwisser motor?
Als je opbrandende zekeringen hebt (ook als je zwaarder gaat afzekeren) dan is motor op z'n einde. Hij trekt dan zoveel stroom om hem rond te krijgen dat je zekeringen eraan gaan. Veel zwaarder dan 15a zou ik hem niet afzekeren, anders gaan je kabeltjes smelten.
Ik weet niet precies hoe het bij jouw series zit, maar bij een defender moet je inderdaad het deel van het dashboard loshalen waar de ruitenwisser onder zit. De stuurkabel naar de ruitenwissers kun je (als je de ruitenwisser eraf hebt) er zo uittrekken. Maar, als je hem terug wilt plaatsen moet je mogelijk toch het hele dash loshalen. Waar de nummertjes voor staan weet ik niet, ik kan me voorstellen dat het met een intervalsfunctie te maken heeft. Mocht je die er niet op hebben zitten (zat immers ook niet op vroege defenders voor zover ik het goed heb) dan kan misschien een zoektocht op het web naar de functie van de ruitenwisser helpen.
Succes!
Ik weet niet precies hoe het bij jouw series zit, maar bij een defender moet je inderdaad het deel van het dashboard loshalen waar de ruitenwisser onder zit. De stuurkabel naar de ruitenwissers kun je (als je de ruitenwisser eraf hebt) er zo uittrekken. Maar, als je hem terug wilt plaatsen moet je mogelijk toch het hele dash loshalen. Waar de nummertjes voor staan weet ik niet, ik kan me voorstellen dat het met een intervalsfunctie te maken heeft. Mocht je die er niet op hebben zitten (zat immers ook niet op vroege defenders voor zover ik het goed heb) dan kan misschien een zoektocht op het web naar de functie van de ruitenwisser helpen.
Succes!
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960