Defender 110 dcpu, 2” lift, wat is de maximale bandenmaat die ik kan rijden?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Blueprint

Defender 110 dcpu, 2” lift, wat is de maximale bandenmaat die ik kan rijden?

Berichtdoor Blueprint » 30 Mei 2022, 10:07

Hoi, ik heb al veel info gezocht op het internet maar vind tegenstrijdige informatie, daarom wil ik graag de vraag hier stellen aan iemand die ervaring heeft.

Ik heb een 110 dcpu met 2” lift. Ik wil graag een stoere Bigfoot look en zou dus willen weten welke velgen/bandencombinatie ik maximaal kan plaatsen zonder verdere aanpassingen. De wagen gaat enkel gebruikt worden om op events als dj booth te functioneren. Dus weinig km’s, geen terrein rijden.
Misschien aanstootgevend hier op het forum maar de ruige looks van onze Defender primeren op het gebruik :mrgreen:

Kan iemand adviseren wat echt past? Zelf dachten we aan 16” beadlock velgen met Trepadors. Maar welke bandenmaat dan?

Alvast bedankt voor jullie input!

Landmarcs

Re: Defender 110 dcpu, 2” lift, wat is de maximale bandenmaat die ik kan rijden?

Berichtdoor Landmarcs » 30 Mei 2022, 18:10

Tom,

Misschien moet je eerst eens goed kijken wat die 2" lift daadwerkelijk heeft opgeleverd.
En wat er dan nog overblijft nadat je de dj-booth in de laadbak hebt geplaatst (of wat een gelijksoortig gewicht op de corresponderen plek oplevert).

Lang niet iedere 2" lift levert ook 2 inch op, afhankelijk van de gebruikte veren en verder het gebruik/misbruik zie je soms zelfs nauwelijks verschil met een auto met originele veren.   Om verrassingen te voorkomen moet je dus eerst eens meten, en daarna eens kijken of je iemand vindt met "monster-grote" banden, en zien wat die nodig had voor die banden.

Dan verder: "Zonder verdere aanpassingen." zal je maar beperkt ruimte geven, je zal afhankelijk van de ET al gauw de stuuruitslag moeten beperken (waarmee je dan een nog weer grotere draaicirkel krijgt) ... en dat is dan de eerste en makkelijkste aanpassing.

Groeten MarcS

Fiat 500.jpg
Fiat 500 - on topic want met LandRover onderdelen

Ron63

Re: Defender 110 dcpu, 2” lift, wat is de maximale bandenmaat die ik kan rijden?

Berichtdoor Ron63 » 30 Mei 2022, 18:30

https://chelseatruck.nl/

Je zou hier eens kunnen informeren, verkopen ook 9j velgen.

Groet Ron

Ps: ik heb er zonder verhoging 8 j velgen onder gehad met 285/75x16
110-Td5 X-tech 2006

Edward

Berichtdoor Edward » 30 Mei 2022, 19:32

Mijn 130 stond ook op 285. Met 2 verhoging voor en achter standaard. Gaat meer dan best.

Maat staat op 325 maar dan heb j ipv de standaard spatbord randen hamsterwangen nodig https://www.paddockspares.com/pm789-def ... -of-4.html die de band afdekken.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Techniek”