Ik had net een gesprek met iemand over een Defender met wat problemen.
Maar gaande het gesprek bleek dat in deze auto, met grijs kenteken, twee? achterbanken zitten.
Ik zeg natuurlijk dat dat niet kan, maar heb ik voor mijn beurt gepraat?
Is denk ik een geimporteerde auto.
Kan je een Defender als bedrijfsauto op kenteken hebben staan, maar bijvoorbeeld
gewoon de volle mep belasting betalen en je hele gezin erin zetten???
Groet!
Grijs kenteken 110 met veel zitplaatsen??
-
JohanFreelander
Grijs kenteken 110 met veel zitplaatsen??
Defender 130 2002
Re: Grijs kenteken 110 met veel zitplaatsen??
Op die manier werden de laatste ook verkocht door de importeur, betaalde dan de bpm etc en de hoge wegenbelasting.
Groet Ron
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006
Grijs kenteken of bedrijfsauto kenteken is wat anders dan een auto op ondernemerstarief. Alle Defenders van de laatste 5 jaar oid waren bedrijfswagens.
Al dan niet met grijs kenteken inrichting of geel geel kenteken inrichting. had puur te maken dat ze als personenauto al niet meer toegelaten konden worden en op bedrijfsautokenteken de eisen iets lager waren.
Een VW Amarok is een bedrijfswagen maar met korte bak en achterbank is het gewoon geel tarief. Net zoals een 110 double cab etc.
Al dan niet met grijs kenteken inrichting of geel geel kenteken inrichting. had puur te maken dat ze als personenauto al niet meer toegelaten konden worden en op bedrijfsautokenteken de eisen iets lager waren.
Een VW Amarok is een bedrijfswagen maar met korte bak en achterbank is het gewoon geel tarief. Net zoals een 110 double cab etc.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
- Erik Peters
Een kennis met een dubbelcabine Toyota Hilux, met grijs kenteken (en afzetcontainer) wenste een geel kenteken (geen bedrijf meer).
Dat kon niet bij de RDW, auto bleef grijs kenteken houden, maar hij moest wel een restant bpm betalen aan de belastingdienst en nu gewoon geel tarief mrb (alleen omdat het een grijs kenteken betreft hoeft hij geen provinciale opcenten te betalen, wat bij een geel kenteken wel moet).
Groet,
Erik.
Dat kon niet bij de RDW, auto bleef grijs kenteken houden, maar hij moest wel een restant bpm betalen aan de belastingdienst en nu gewoon geel tarief mrb (alleen omdat het een grijs kenteken betreft hoeft hij geen provinciale opcenten te betalen, wat bij een geel kenteken wel moet).
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Dat is omdat de Hi-lux nooit als personenwagen is geleverd, alleen op bedrijfskenteken.
Laatst een L322 terug gebouwd naar geel en die heeft weer gewoon een geel kenteken. Soort van dan want het pasje is gewoon groen. We moeten eens nieuwe termen bedenken voor 'grijs' en geel' kenteken want de tijd dat de paieren die kleur hadden ligt inmiddels wel heel ver achter ons.

Laatst een L322 terug gebouwd naar geel en die heeft weer gewoon een geel kenteken. Soort van dan want het pasje is gewoon groen. We moeten eens nieuwe termen bedenken voor 'grijs' en geel' kenteken want de tijd dat de paieren die kleur hadden ligt inmiddels wel heel ver achter ons.
Edward van Vugt
-
Landmarcs
JohanFreelander schreef:Ik zeg natuurlijk dat dat niet kan, maar heb ik voor mijn beurt gepraat?
Als je ± 11 jaar terug gaat in het forum dan gok ik dat je dan deze discussie al tegenkomt.
Toentertijd werd ook betwijfeld of het wel zou kunnen ... 't is dus meer mosterd na de maaltijd.
Groeten MarcS