Hallo. Probleem is opgelost.
Ik heb JLM particulate filter cleaner 375 ml aan 60 liter diesel toegevoegd. Meteen na 10 minuten autosnelweg ging het waarschuwingslichtje uit. Dan de rit wat verlengd om optimaal het proces te laten werken.
Mijn conclusie is dat door dit additief de regeneratie bij een lagere themperatuur kan aanvangen. En dat de DPF gewoon te ver van de motor zit om warm genoeg te worden bij normaal gebruik. Ik zal dus op regelmatigere tijdstippen dit toevoegen aan de dieseltank.
Bedankt allemaal voor de info!
Erik
DPF vol: doet geen regeneratie?
Re: DPF vol: doet geen regeneratie?
Disco 4 2010, Triumph spitfire MK3 ‘68, MB E200d W213, 230CE C123 ‘82
Conclusie is ook dat het lampje zéér op tijd aangaat! Dat is een verademing tov een Td5 waar lampjes alleen aangaan als alles al stuk is!

Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
Edward schreef:Conclusie is ook dat het lampje zéér op tijd aangaat!
Dat is een verademing tov een Td5 waar lampjes alleen aangaan als alles al stuk is!
Hmm ... mijns inziens twee wat sterk aangezette conclusies.
1º Wellicht ging het DPF lampje gewoon op tijd aan, alleen kwam de auto niet toe aan de regeneratie-temperatuur.
2º Bij de Td5 gaan allerlei lampjes op tijd aan ... namelijk als verklikker dat iets niet werkt.
Alleen de beveiliging tegen oververhitting is aan de trage kant.
Wat goedgemaakt is bij sommige "Puma's" waar die beveiliging te pas en te onpas ingrijpt.
Groeten MarcS
PS Verder natuurlijk gefeliciteerd met de regeneratie - een sombermans zegt zo direct nog dat de DPF-sensor door de cleaner is afgebrand
Bij de Td5 gaan alleen lampjes aan vd ace en abs. Meestal onzinnig. Verder zijn de lampjes die er toe doen, temperatuur, oliedruk etc er nooit. Al je een van beide ziet is je motor al kapot van zonder olie lopen of van teveel hitte.
Mijn Golf uit hetzelfde bouwjaar was wel gewoon in staat om aan te geven wanneer er motorolie bijgevuld moest worden. Dat terwijl de nieuwprijs waarschijnlijk wezenlijk lager lag.
Dus àls JLR al in staat is een daadwerkelijk functionerend lampje te monteren dan is dat een win vind ik. Blijft da vraag of er ook daadwerkelijk uet aan de hand was met de dpf of dat de sensor schoon geworden is door het toevoeg goedje.

Mijn Golf uit hetzelfde bouwjaar was wel gewoon in staat om aan te geven wanneer er motorolie bijgevuld moest worden. Dat terwijl de nieuwprijs waarschijnlijk wezenlijk lager lag.
Dus àls JLR al in staat is een daadwerkelijk functionerend lampje te monteren dan is dat een win vind ik. Blijft da vraag of er ook daadwerkelijk uet aan de hand was met de dpf of dat de sensor schoon geworden is door het toevoeg goedje.
Edward van Vugt