Ik heb recent een 'nieuwe' D1 300TDI automaat uit '98 aangeschaft en loop tegen wat problemen aan met de startonderbreker. Ik weet dat hier al veel over gevraagd en geschreven is, heb al diverse forums afgespeurd en kom helaas nog niet tot een oplossing omdat mijn Disco geen spider heeft.
Het systeem lijkt 'random' te reageren op de afstandsbediening: soms tijden geen probleem, soms niet aan de gang te krijgen. Het rode lampje met de sleutel blijft dan branden en de auto is niet te starten (startmotor gaat niet rond). Het liefst verwijder/omzeil ik het hele systeem.
Batterijtjes van (beide) afstandsbedieningen al vervangen. Ook al tevergeefs op zoek geweest naar de spider maar die heeft deze Disco niet (en dat weet ik heel zeker, dashboard al voor niets gedemonteerd).
Ik las ergens over het samenknopen van de zwart/oranje draden die het groene alarm-kastje in gaan (groene stekker onder dashboard), heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben nog een beetje huiverig om de tang in die kabelboom te zetten aangezien er niet heel veel lengte over is om de boel weer aan elkaar te knopen wanneer het niet werkt. Over deze methode kan ik eigenlijk ook maar weinig succesverhalen vinden.
En natuurlijk even showen