jbladel schreef:Het idee dat je hoofd rondom de B pilaar zou blijven steken is geloof ik ook een niet correct, als je naar een crashtest kijkt zie je dat de gordels meegeven. Dat moet ook, anders blijft er van je ribben niets over.
Rollen is heel iets anders als crashen ...
Bij het rollen moet je vooral hopen dat je hoofd niet ter hoogte van de slaap te hard door de B-stijl wordt geraakt.
Verder weet ik maar al te goed dat een Defender niet veilig is ... als je voor de veiligheid aan een rolkooi denkt voor een ander gebruik als het extreme trial gebruik dan kan je denk ik beter naar een andere veiliger auto uitkijken, en/of iets doen aan je rijstijl. Als je niet te hard rijdt hoef je je niet te redden met de Eland-proef*. Elanden of Kangaroo's hebben geen crashtest of rolkooi nodig omdat zij met een gepaste snelheid door de wereld gaan.
* Het maar zo met een hogere snelheid rollen is niet zelden het gevolg van de Eland-proef of een vergelijkbaar uitwijk-manoeuvre.
O ja, als je de Defender voor vakantie, of een wereldreis gebruikt ... probeer er dan ook vakantie van te maken, onthaasten en ontmoeten zijn de enige zaken die dan echt "moeten" (ik moet dat ook zelf wakker houden, het vraagt soms om een reset).
Groeten MarcS