Hey, de led (?) dagrijverlichting (boog / cirkel) werkt niet meer aan één kant. Een ‘gaatje’ op de technische keuring vandaag…
Ik kan nergens iets terugvinden hoe dit te remediëren. Ik veronderstel dat het niet iets is als een lampje vervangen?
Weet ook niet waar de aansluiting is. Een aparte zekering heeft het niet. En ik kan erover op het www niets vinden. Misschien zoek ik niet op de juiste zoekterm ervan?
Kan iemand me op weg helpen?
Merci! Erik
Disco 4 koplamp: led dagrijverlichting (cirkel/boog) werkt niet meer
Disco 4 koplamp: led dagrijverlichting (cirkel/boog) werkt niet meer
Disco 4 2010, Triumph spitfire MK3 ‘68, MB E200d W213, 230CE C123 ‘82
-
Landmarcs
Re: Disco 4 koplamp: led dagrijverlichting (cirkel/boog) werkt niet meer
Dag Erik,
Heb je de meest basale metingen al gedaan: Staat er spanning op de dagrijverlichting, en is de massa goed ?
En, gaan de LED lichtjes branden als je ze los onder spanning zet ?
Groeten MarcS
Heb je de meest basale metingen al gedaan: Staat er spanning op de dagrijverlichting, en is de massa goed ?
En, gaan de LED lichtjes branden als je ze los onder spanning zet ?
Groeten MarcS
Dag Marcs.
Heb nog niets gemeten. Ik weet niet waar de aansluiting zit. In de handleiding staat er niets over in. Zie foto. De mijne is met xenon. Eventueel haal ik de koplamp eruit, maar liever niet natuurlijk.
Erik
Heb nog niets gemeten. Ik weet niet waar de aansluiting zit. In de handleiding staat er niets over in. Zie foto. De mijne is met xenon. Eventueel haal ik de koplamp eruit, maar liever niet natuurlijk.
Erik
- Erik Peters
E.e.a. wordt met/in de ECU geregeld zo zag ik in dit filmpje
(Eventueel zoeken op DRL Discovery 4)
Groet,
Erik.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
Landmarcs
Erik Peters schreef:E.e.a. wordt met/in de ECU geregeld zo zag ik in dit filmpje
De ECU zal toch niet zo gauw één van de twee DRL's aan en de andere uit doen ?
Groeten MarcS
Bedankt erik. Dat filmpje had ik al gezien. Maar inderdaad zoals MarcS aangeeft, zal dit niet aan de orde zijn. Maar wel belangrijke info! Heb al ergens gezien via de zoekterm DRL dat het een apart witte fiche is in de koplamp dat de connector is. Dus van daaruit kan ik beginnen meten.
Morgen ga ik door tot ik het gevonden en getest heb om oplossing te vinden. Bedankt alvast voor de waardevolle info jongens!
Ondertussen zijn bijkomende tips uiteraard welkom!
Erik
Morgen ga ik door tot ik het gevonden en getest heb om oplossing te vinden. Bedankt alvast voor de waardevolle info jongens!
Ondertussen zijn bijkomende tips uiteraard welkom!
Erik
- Erik Peters
Landmarcs schreef:De ECU zal toch niet zo gauw één van de twee DRL's aan en de andere uit doen ?
Klopt, maar de ECU dimt wel de DRL aan de kant waar het knipperlicht eventueel knippert (zo zag ik in een ander filmpje).
Misschien dat daar ergens een 'fout' zit.
Dus eerst uitvinden of het DRL wel wil branden en zo ja dan verder zoeken. Al hoewel de massa van het DRL pas gemaakt wordt als de motor loopt (naar ik gelezen heb).
De lampunit zou ook defect kunnen zijn.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Yes!! Gemaakt
De witte connector voor de leds zit in de hoek onderaan. De gril eruit en de koplamp is twee minuten werk, ter info. Geen schrik van hebben dus. Eerst de leds getest door er apart spanning op te zetten nadat ik de witte fiche losmaakte. Die werkten. Dan met ohmmeter uitgezocht welke pinnen op de grote stekker de stroom zouden moeten leveren. Daar stroom op gezet en ze werkten ook. Dan zag ik dat er een aftakking gemaakt was van de + stroomdraad. Draad gevolgd en zag dat uiteinden niet meer geconnecteerd waren. God weet waarom deze ooit afgetakt werd. Terug aan elkaar en probleem opgelost. Zie foto’s.
Erik
De witte connector voor de leds zit in de hoek onderaan. De gril eruit en de koplamp is twee minuten werk, ter info. Geen schrik van hebben dus. Eerst de leds getest door er apart spanning op te zetten nadat ik de witte fiche losmaakte. Die werkten. Dan met ohmmeter uitgezocht welke pinnen op de grote stekker de stroom zouden moeten leveren. Daar stroom op gezet en ze werkten ook. Dan zag ik dat er een aftakking gemaakt was van de + stroomdraad. Draad gevolgd en zag dat uiteinden niet meer geconnecteerd waren. God weet waarom deze ooit afgetakt werd. Terug aan elkaar en probleem opgelost. Zie foto’s.
Erik
Zie foto’s