Vraag voor de experts
Hier op zoek naar een garage die de auto kan uitlezen i.v.m de lucht vering .
Ergens is er een sensor stuk , maar had graag geweten welke .
Daar die rot dingen vast gereviteerd zitten en er nie zo makkelijk af te krijgen zijn .
De hoogte regelingsensors zijn al vervangen , dus daar is geen probleem .
MvG
uitlezen disco td5
Re: uitlezen disco td5
Welke sensor zoek je dan naast de hoogteschakelaars op de achterste draagarmen? Want die zijn er niet......
Er is hooguit nog ergens een druksensor die de compressor laat afslaan maar ik weet niet of dat een sensor is of een ouderwetse pressostaat.
Er is ook nauwelijks wat uit te lezen aan de luchtvering. Het is een compressor met twee Wabco relais naast de pomp en twee schakelaars op de draagarmen. Met wat slangen en een luchtdrogertje heb je het dan wel ongeveer.
Voor uitlezen is het wel fijn als je verteld waar je auto ongeveer woont....
Er is hooguit nog ergens een druksensor die de compressor laat afslaan maar ik weet niet of dat een sensor is of een ouderwetse pressostaat.
Er is ook nauwelijks wat uit te lezen aan de luchtvering. Het is een compressor met twee Wabco relais naast de pomp en twee schakelaars op de draagarmen. Met wat slangen en een luchtdrogertje heb je het dan wel ongeveer.
Voor uitlezen is het wel fijn als je verteld waar je auto ongeveer woont....
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
bijv deur schakelaar, mag ik toch ook wel zensor noemen, als deur open doet luchtv. het niet.
elke lucht balg hoogte meting, kleppenblok,voor-achter meting, computter.
en dan nog. temp.zensor, compressor,motor.en een druk sensor.
denk dat ik het nu wel zo,n beetje heb
en dan nog. temp.zensor, compressor,motor.en een druk sensor.
denk dat ik het nu wel zo,n beetje heb
Voor staan gewoon stalen veren in. Hij "ziet" alleen de hoogte vd schakelaars op de draagarmen.
En ja, het is rete ingewikkeld. heb legio Disco's gezien die de luchtvering niet meer hadden omdat het te ingewikkeld zou zijn.......
Maar in de praktijk gaan alleen de balgen lek met de leeftijd, de hoogteschakelaars gaan stuk of de rubbers daarvan aan de arm en er schuurt eens een plastic slang door. Kapotte compressor bijna nooit alleen de Wabco kleppen falen soms na een jaar 15 zonder luchtdroger. Dat is een service item maar geen enkele garage lijkt het ding zelfs maar weten te zitten.....
Als we een gewone aan/uit schakelaar (zeker 1 die je permanent controleert met het lampje dat er aan hangt
) ook al sensoren gaan noemen dan haak ik af.........
En ja, het is rete ingewikkeld. heb legio Disco's gezien die de luchtvering niet meer hadden omdat het te ingewikkeld zou zijn.......
Maar in de praktijk gaan alleen de balgen lek met de leeftijd, de hoogteschakelaars gaan stuk of de rubbers daarvan aan de arm en er schuurt eens een plastic slang door. Kapotte compressor bijna nooit alleen de Wabco kleppen falen soms na een jaar 15 zonder luchtdroger. Dat is een service item maar geen enkele garage lijkt het ding zelfs maar weten te zitten.....
Als we een gewone aan/uit schakelaar (zeker 1 die je permanent controleert met het lampje dat er aan hangt
Edward van Vugt
wbt die schakelaar, geef ik je gelijk, maar het zou sneu zijn als hij het niet doet, en je komt er na veel, lang zoeken achter dat je gewoon de deur dicht had moeten doen.
pascal110 schreef:wbt die schakelaar, geef ik je gelijk, maar het zou sneu zijn als hij het niet doet, en je komt er na veel, lang zoeken achter dat je gewoon de deur dicht had moeten doen.
Da's waar!
Edward van Vugt
de sensor op de chassis balk en deze in het dak vooraan spelen ook een rol wat betreft de sturing van de lucht vering .
Daarom ook de vraag aan de experts
Het is nie ven zo simpel als de meeste hier denken
Ja de hoogteregeling zijn 2 sensors maar de zijdelings regeling zorgt dus ook voor het falen van de lucht vering
Ja de hoogteregeling zijn 2 sensors maar de zijdelings regeling zorgt dus ook voor het falen van de lucht vering
islander schreef:de sensor op de chassis balk en deze in het dak vooraan spelen ook een rol wat betreft de sturing van de lucht vering .
Nee, die zijn van de ACE. De Active Cornering Enehnacement. Dat zijn de hydraulische rammen op de stabilisator stangen.
Deze systemen werken los van elkaar. Je kunt heel de luchtvering uitschakelen zonder dat dat de ACE beïnvloed en andersom.
Edward van Vugt