kan iemand van jullie mij de maten van een standaard series 3 bumper geven?
mijn huidige bumper heeft een vrij harde klapper gemaakt en wil graag zelf een nieuwe maken.
Alvast bedankt
voorbumper series 3
Re: voorbumper series 3
Hou er wel rekening mee dat als je een hele sterke bumper maakt omdat de de originele te zwak vind bij een volgende botsing de bumper heel blijft en je chassis krom gaat.
Ik vervang liever een bumper dan een chassis poot.......

Ik vervang liever een bumper dan een chassis poot.......
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
- Erik Peters
Ja, een voorbumper is 4 boutjes. Een chassis poot is meer werk, vooral als daar ook nog het chassisnummer staat.
Origineel is de voorbumper (onderdeelnummer: 564704) al van 2,5 mm plaatstaal.
Groet,
Erik.
Origineel is de voorbumper (onderdeelnummer: 564704) al van 2,5 mm plaatstaal.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
thanks voor jullie antwoorden, was ook niet van plan om de bumper sterker te maken, Ik werk bij een constructiebedrijf en kan de bumper zelf veel goedkoper maken dan dat ik hem koop bij bijv. budget parts.
Gr. Hessel
Gr. Hessel
-
wim's Oblix
ik heb er laatst een gemaakt van staal 4mm dik, wel gezet met ondergroef v24 ivm de radius.
Lengte totaal 1750mm, totaal breedte is vlak 220mm met buitenste 70mm omgezet, daarna heb ik de 2 zijkanten halfrond ingeslepen en omgeslagen in de benodigde radius en afgelast. montage lippen spreken voor zichzelf
Lengte totaal 1750mm, totaal breedte is vlak 220mm met buitenste 70mm omgezet, daarna heb ik de 2 zijkanten halfrond ingeslepen en omgeslagen in de benodigde radius en afgelast. montage lippen spreken voor zichzelf